مساجد شهر اراک میزبان عاشقانی که قصد بندکی و تحول درسال جدید را دارند.

آغاز سال جدید با طعم اعتکافبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،طبیعت در حال تغییر و تحول است و چه نیکوست ما نیز به تقلید از طبیعت در اعتکاف این تحول را تمرین کنیم که این امر تنها با ترک گناه و تعلقات ممکن است.

از صبح گاه سیزدهم رجب، مساجد شهر اراک به مانند سراسر کشور، شاهد حضور عاشقانی شد که به قصد بندگی سه روزه، در این مکان‌های مقدس حاضر شدند و در سفری معنوی دل از دنیا کنده و در خانه خدا میهمان شدند.

عید نوروز مصادف شده با ایام اعتکاف در خانه خدا که بیانگر این حقیقت است که نیایش مقدمه‌ای است برای رویش؛ اگر در نوروز طبیعت، مخلوقات الهی رویش را تجربه می‌کنند؛ انسان معتکف در اعتکاف و نوروز ایمان، با توبه و استغفار تولدی دوباره می‌یابد و با انس به خدا رویش و شکوفایی را تجربه می‌کنند.

طبیعت در حال تغییر و تحول است و چه نیکوست ما نیز به تقلید از طبیعت در اعتکاف این تحول را تمرین کنیم که این امر تنها با ترک گناه و ترک تعلقات ممکن است. پس همچون مادر داوود که به نیت آزادی فرزندش سه روز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب را روزه گرفت و به قرآن و سنت تمسک جست؛ ما نیز که داوودمان در زندان نفس اسیرست با انجام اعمال ام داوود از این زندان رهایی یابیم.

انتهای پیام/ک

اعتکاف در نوروز تمرینی برای تحول در سال جدید

برچسب ها: اعتکاف رجبیه ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.