مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۴۹ هزار بیمه‌نامه در سال زراعی جاری صادر شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ غنچه، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت:غرامت‌های مربوط به سال زراعی گذشته ۱۸۹ میلیارد ریال برآورده شده که تا کنونی ۱۵۲ میلیارد ریال به صورت نقدی یا تهاتر به کشاورزان پرداخت شده و ۳۷ میلیارد ریال از غرامت برآورد شده باقی مانده است.


وی افزود: در سال زراعی جاری که از مهرماه ۹۷ آغاز شده و تا شهریورماه سال آینده ادامه دارد تا کنون بیش از ۴۹ هزار بیمه‌نامه صادر شده است.

غنچه گفت: از این تعداد بیمه‌نامه ۳۱ هزار و ۸۰۰ بیمه نامه مربوط به باغات، ۸ هزار و ۱۷۰ بیمه‌نامه دام، ۶ هزار و ۳۰۰ بیمه‌نامه زراعت، ۲ هزار و ۱۵۰ بیمه‌نامه تنه درختان، ۸۳۱ بیمه‌نامه طیور و ۶ بیمه‌نامه مربوط به منابع طبیعی بوده است.


مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در زمینه باغات تا کنون ۲۳ هزار و ۳۲۰ هکتار، زراعت ۱۵ هزار و ۱۶۰ هکتار، منابع طبیعی ۴۴ هزارهکتار، تنه درختان یک هزار و ۶۳۰ هکتار، ۳۰۳ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۳ میلیون قطعه طیور بیمه شده است.


غنچه اظهار کرد: غرامت‌های مربوط به سال زراعی گذشته ۱۸۹ میلیارد ریال برآورده شده که تا کنونی ۱۵۲ میلیارد ریال به صورت نقدی یا تهاتر به کشاورزان پرداخت شده و ۳۷ میلیارد ریال از غرامت برآورد شده باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغی که باقی مانده مربوط به حوزه باغات پسته استان است.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیشترین غرامت مربوط به بخش باغات با ۱۳۳ میلیارد ریال، زراعت بیش از ۲۷ میلیارد ریال و دام سبک و سنگین ۲۵ میلیارد ریال بود.

غنچه با بیان اینکه ۲۵۳ حادثه مورد بررسی و تایید برای پرداخت بیمه قرار گرفته است، گفت: بیشترین حوادث مربوط به سرما و یخ بندان، تگرگ، سیل، بارندگی‌های بی موقع، گرما در زمان تلقیح، گرما و سرما زدگی و حمله پرندگان برای مزارع کلزا است.

وی اظ‌ها کرد: در سال زراعی جاری شاهد افزایش بیمه در بخش‌های مختلف بودیم به گونه‌ایکه سطح باغات بیمه شده از ۱۸ هزار هکتار به بیش از ۲۳ هزار هکتار ۲۸ درصد رشد، زراعت از ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار به ۱۹ هزار و ۱۰۰ هکتار ۴۸ درصد رشد، تنه درختان از ۳۴۹ هکتار به یک هزار و ۶۰۰ هکتار با ۳۶۶ درصد رشد و مرتع از ۲۱ هزار و ۹۰۰ هکتار به ۴۴ هزار و ۴۰۰ هکتار با ۱۰۰ درصدرشد را شاهد بودیم.
انتهای پیام/ب


بیمه ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در خراسان جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.