رئیس اداره بهزیستی طبس گفت: کارآفرینان، در صورت بکارگیری معلولین از پرداخت حق بیمه معاف می‌شوند.

حسینی  رئیس اداره بهزیستی طبس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال معلولین خدمات متنوعی ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، پرداخت حق بیمه خویش فرمایی معلولان، پرداخت هزینه جبران کارایی معلولین و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما اشاره کرد.

وی افزود:از ابتدای سال تاکنون تعداد ۷۷ فقره تسهیلات، جهت ایجاد اشتغال در زمینه‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی از طریق ۱۱ بانک، به مددجویان تحت پوشش اعطا شده که ارزش ریالی آن به یک میلیارد و ۳۹۸ میلیون تومان می‌رسد.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ نفر نیز از سایر خدمات سازمان در حوزه اشتغال استفاده می‌کنند به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و افزود: «در ماده ۷ این قانون تکالیف متعددی برای دولت‌ها جهت اشتغال معلولین تعیین شده است که یکی از مهمترین آن‌ها معافیت پرداخت حق بیمه برای کارفرمایانی است که معلولین تحت پوشش بهزیستی را بکارگیری نمایند.

رئیس اداره بهزیستی طبس  افزود:در صورت بکارگیری معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان طبس توسط کارفرمایان در تمامی بخش‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و... علاوه برمعافیت از پرداخت حق بیمه برای معلولان به مدت ۵ سال، کمک‌های بلاعوض و حمایتی سازمان بهزیستی نیز شامل حال کارفرمایان گرامی خواهد شد.

این درحالیست که در سال جاری اعتباری بالغ بر۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی معلولین شهرستان طبس هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۵۰۰ نفر با پرونده فعال در بهزیستی شهرستان طبس خدمات تخصصی دریافت می‌نمایند. افزود: اعتبار اشتغال زایی یک میلیارد و۳۹۸ میلیون تومان و اعتبار حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی۲۸ میلیون و۵۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام / ط ا

تعداد ۷۷ فقره تسهیلات، جهت ایجاد اشتغال

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.