سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان از ضبط و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در این شهرستان خبرداد.

محمد عباسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: از ابتدای شروع برنامه سلامت نوروزی ۹۷-۹۸ در تاریخ بیستم اسفند تا بیست و هفتم این ماه، تاکنون تعداد ۲۵۳۳ اقدام توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان انجام گرفته است.

وی افزود: این اقدامات در قالب ۱۲۲۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تعداد ٤٤ مورد برداشت نمونه آب جهت انجام آزمایش‌های میکروبی، تعداد ٦۰۲ مورد سنجش کلر باقیمانده از آب شرب، تعداد ٦۳۳ مورد سنجش تجهیزات پرتابل، برداشت هفت نمونه مواد غذایی جهت انجام آزمایشات مرتبط با صلاحیت مصرف، ۲۷ اقدام قانونی در خصوص متخلفان بهداشتی و ضبط و معدوم سازی بیش از چهار تن مواد غذایی انجام پذیرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوکان در پایان تصریح کرد : از کلیه شهروندان محترم تقاضا داریم که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه شبانه روزی بهداشت ۱۹۰ و شماره ٤٦۲۳٤۰٦۲ فوریت سلامت مرکز بهداشت بوکان اعلام و پیگیری نمایند.

برنامه سلامت نوروزی هر ساله با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی شهروندان و مسافران نوروزی از سوی مرکز بهداشت ، با همکاری ادارات مرتبط اجرا می‌شود.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر روی جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌ باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت  آذربایجان غربی است.
 
انتهای پیام/م

ضبط و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در شهرستان بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.