شهر دختر آفتاب در سالروز میلاد سراسر نور نخستین سپهر سروری،اسوه عدالت و جوانمردی امام علی(ع) غرق در نور و سرور است.

قم،شادمان میلاد مظهر عدالتبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛شهر بانوی کرامت ،حضرت فاطمه معصومه(س)در سالروز میلاد اسوه عدالت امام علی علیه السلام  غرق در نور و شادمانی است.

در سالروز میلاد خجسته و باسعادت مولی الموحدین،حضرت علی (ع)که به روز مرد  و پدر  نامگذاری شده است، هزاران زائر و مجاور بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)در این مکان مقدس گردهم آمده اند تا میلاد حضرت علی علیه السلام  را به بانوی کرامت(س) تبریک بگویند.

امروز شهر مقدس قم حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفته و همزمانی میلاد باسعادت امیرالمومنان (ع) با آغاز بهار و برپایی مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان جلوه ای معنوی به قم داده است، مراسم جشن و سرور در جای جای شهر به ویژه در حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه، بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری در قم با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حال برگزاری است.

ایستگاه های صلواتی در جای جای شهر برپا شده و هر کس به شکلی عشق و ارادت خود را به ساحت امیر مومنان نشان می دهد،تمام شهر شادمان میلاد سراسر نور حیدر کرار  است،ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در فضائل آن حضرت مدیحه سرایی می کنند.


سیزدهم رجب سال سی عام الفیل انسانی پا به عرصه وجود گذاشت که با تولد خود بسیاری از مردم عصر خویش و بعد از آن را حیرت زده کرد، نوزادی که کعبه میزبان قدوم مبارکش به دنیای خاکی بود و این نشانه اکرام خداوند و فضیلت بی همتای حضرت علی (ع) است.


کنیه حضرت علی (ع)، ابوالحسن، ابوالحسین و ابوتراب و القاب ایشان مرتضی، حیدر، امیرالمؤمنین، اسدالله و وصی است، مادر ایشان فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب عموی بزرگوار پیامبر (ص) بود.


حضرت علی (ع) پس از برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری، نخستین کسی بود که به اسلام ایمان آورد و پیامبری رسول اکرم (ص) را پذیرفت و ایشان را در دعوت همگانی به اسلام یاری کرد.


دوران خلافت حضرت علی (ع) در مدینه دوران تبلور اسلام واقعی، اجرای عدالت اسلامی، مبارزه با بدعت ها، از بین بردن تبعیض ها، برکناری حکمرانان نالایق، تقسیم عادلانه بیت المال و اجرای دقیق و درست سنت رسول الله (ص) بود.


با وجود فشار‌های سیاسی داخلی، خارجی و وقوع جنگ‌های طاقت فرسا در طول پنج سال حکومت ایشان، حضرت علی (ع) خدمات ارزشمند و بی سابقه‌ای در تاریخ به جامعه اسلامی ارائه کرد.


آن حضرت سرانجام در سحرگاه نوزدهم رمضان سال ۴۰ هجری قمری،هنگام ادای فریضه الهی به ضربت ابن ملجم از گروه خوارج مجروح و در بیست و یکم رمضان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ش

حال و هوای شهر قم در سالروز میلاد امام علی(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار