نماینده مردم نایین و خوروبیابانک گفت: ایجاد پارک لجستیک به بهبود سیستم حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی کمک می کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین و خوروبیابانک با اشاره به تلاش‌های انجام شده در بحث احداث پارک لجستیک در نایین بیان نمود:امیدواریم وزارت راه و شهرسازی هر چه زودتر به الگویی برای ایجاد پارک لجستیک‌ها در کشور و بخصوص در شهرستان نایین دست پیدا کند، اما در راستای این هدف ایجاد مرکز معاینه فنی در شهرستان به عنوان اولین گام، قطعا موثر خواهد بود.

 
به گفته این نماینده مجلس، از دست دادن پتانسیل‌های عبوری وسایل نقلیه سبک و سنگین با ایجاد جاده‌های کمربندی باعث بی رونقی و توسعه شهر می‌شود و این بزرگترین ضربه به اقتصاد شهرستان خواهد زد.
 
وی با اشاره به موقعیت ترانزیتی واستفاده مطلوب از کامیون‌های عبوری نایین افزود: روزانه در مسیر‌های مواصلاتی به شهرستان نایین بالغ بر ۵۰ هزار تردد صورت می‌گیرد که متاسفانه با یک اظهار نظر غیر کارشناسی، استفاده از پتانسیل‌های آن را از دست داده ایم.
 
پوربافرانی تاکید نمود: عموم مردم باید از این موضوع آگاه باشند که جاده‌های کمربندی دیگر ایجاد نمی‌شوند، چرا که جاده‌های کمربندی یعنی از دست دادن پتانسیل ماشین‌های سنگین و سبک و مسافرین که در نهایت به افت اقتصادی شهر‌ها منجر می‌شود.
نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی اظهار نمود:زمانی اشتغال ایجاد می‌شود که جاده‌ها پایدار باشند و زمانی جاده‌ها پایدار خواهند شد که اقتصاد پویایی داشته باشیم و زمانی به اقتصاد پویا دست پیدا می‌کنیم که از کالای ایرانی حمایت کنیم.
 
نماینده مردم نایین در ادامه به هزینه ۲ هزار میلیارد ریالی برای شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک اشاره و گفت:علی رغم کمبود اعتبارات و مشکلات اقتصادی، بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال اختصاص بودجه از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای شهرستان نایین و خوروبیابانک صورت گرفته است.

وی به نقش موثر رسانه‌ها اشاره و بیان نمود: دور از انصاف است که دولت و نظام هزینه کنند، اما مردم مطلع نباشند، و رسانه‌ها پوشش ندهند چرا که باعث می‌شود بعضا نگاه‌هایی ایجاد شود که کاملا غیر کارشناسی است، رسانه باید منصف باشد نه اینکه هر کسی با هر تریبون در دسترسی نگاه و نظر غیر کارشناسی خود را به مردم تحمیل کند.
 
به گفته این نماینده مجلس، همه مسئولین نواقصی داشته که دور از ذهن نیست، اما باید هر گونه نقصی را نزد متخصص باز نمود و راه چاره اندیشیده شود در غیر اینصورت نباید نگاه غیر تخصصی را از روی ناآگاهی منعکس کنیم.
 
این نماینده مجلس در پایان، روحیه مطالبه گری و انتقاد منصفانه را در روند سرعت بخشی به انجام پروژه‌ها تاثیر گذار دانست و ادامه داد: علت تاخیر‌ها فقط مسئولین و کمبود بودجه نیست، مردم باید بدانند با توجه به افت اقتصادی موجود، برای پیمانکاران صرفه اقتصادی برای شروع بسیاری از پروژه‌ها وجود ندارد و در موارد بسیاری پیمانکاران حاضر به شرکت در مناقصه‌ها نیستند و باید قدردان پیمانکاران و سرمایه گذارانی بود که با وجود اوضاع نامناسب اقتصادی کشوری، حاضر به شرکت در مناقصه‌ها شده و کار‌های عمرانی را به دست گرفته و سرمایه گذاری می‌کنند و چندین سال باید پیگیر مطالبات اولیه خود از دولت باشند. 
 
انتهای پیام/م 
 

اختصاص2 هزارمیلیارد ریال بودجه به شهرستان نايین و خوروبیابانک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.