بهای نفت خام امروز سه‌شنبه پس از افزایش‌ اخیر در بازار آسیا، ثابت ماند.

تثبیت بهای نفت در بازار آسیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز سه شنبه در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت/ نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه آوریل با سه سنت کاهش، ۵۹ دلار و ۶ سنت خرید و فروش شد. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه مه هفت سنت افزایش یافت و ۶۷ دلار و ۶۱ سنت معامله شد.

بهای نفت پس از کاهش در ماه دسامبر که اوپک (سازمان کشور‌های صادرکننده نفت) و شرکایش از جمله روسیه سهمیه بندی تولید را که در ماه دسامبر سخت‌تر شد رعایت کردند، دوباره افزایش یافت. اما با پیش بینی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان و افزایش تولید نفت شیست آمریکا، این افزایش قابل توجه نیست.

بنجامین لو، تحلیلگر موسسه «فیلیپ فیوچرز» در سنگاپور گفت: «بهای نفت افزایش می‌یابد، زیرا بازار‌ها همچنان در مورد محدودیت تولید نفت اوپک خوش بین هستند.»

وی افزود: «کاهش قابل توجه تولید نفت عربستان سعودی و عراق به کاهش عرضه جهانی کمک کرد و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به کاهش توان تولید این کشور فشار می‌آورد. اما چشم انداز‌های کاهش رشد اقتصادی جهان مانع از افزایش بهای نفت می‌شود، زیرا سرمایه گذاران خطرات کاهش مصرف نفت و افزایش تولید نفت آمریکا را در سال ۲۰۱۹ ارزیابی می‌کنند.»

بسیاری از وزیران اوپک و نمایندگان روسیه در نشست خود در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، توصیه کردند نشست رسمی بعدی اوپک که برای ماه آوریل پیش بینی شده است، لغو و تصمیم در مورد تمدید کاهش سطح تولید این کشور‌ها به ماه ژوئن موکول شود.

خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی گفت این گروه باید برای جلوگیری از ایجاد مازاد عرضه در ذخایر نفت خام آمریکا و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در هفته‌ها و ماه‌های آتی اقدام کند. وی افزود: «اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که ما به همکاری خود ادامه دهیم.»

در پایان معاملات روز دوشنبه در بازار نیویورک (نایمکس)، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت با ۵۷ سنت افزایش به ۵۹ دلار و ۹ سنت رسید. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال ۳۸ سنت افزایش یافت و ۶۷ دلار و ۵۴ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار