معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برای سهولت در بازدید از اماکن گردشگری شیراز ۹ پارکینگ موقت ویژه نوروز با ظرفیت ۲۲ هزار خودرو در ایام نوروز فعال خواهند بود.

راه اندازی ۹ پارکینگ‌های موقت ویژه ایام نوروز در شیرازبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در نشست خبری در خصوص تور‌های گردشگری ایام نوروز ویژه مسافران نوروزی شیراز، گفت: در جهت کاهش ترافیک مسافران نوروزی به وسیله ۶ دستگاه اتوبوس از کمپ‌های اسکان به مراکز زیارتی و گردشگری منتقل می‌شود.

وی افزود: اتوبوس‌های گردشگری از کمپ‌های مسافران نوروزی در باغ جنت، بوستان نماز و زیباشهر در دو نوبت صبح و عصر، مسافران را به حرم حضرت شاهچراغ (ع)، مجموعه زندیه، باغ ارم، دروازه قرآن، حافظیه و سعدیه و برعکس به صورت رایگان منتقل خواهند کرد.

زوربخش ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی تاکسی‌های گردشگری نیز راه اندازی میشوند و مقابل اماکن مذهبی و گردشگری مثل سعدیه، باغ ارم، مجموعه زندیه، دروازه قرآن، باغ جنت، باغ عفیف اباد و کمپ زیبا شهر کیوسک اطلاع رسانی هم مستقر خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه ۱۷ خودرو گشت سیار با عنوان از من بپرس در ایام نوروز فعال هستند و بسته‌های راهنمایی نیز بین مسافران توزیع خواهد شد، گفت: ۹ پارکینگ موقت ویژه نوروز با ظرفیت ۲۲ هزار خودرو در ایام نوروز فعال خواهند بود که البته این تعداد جوابگوی حجم خودرو در هسته مرکزی نیست.

وی افزود: مدت زمان هر تور گردشگری به طور متوسط ۴ ساعت طول خواهد کشید.

زوربخش بیان کرد: رنگ آمیزی ۷۵۰ ایستگاه سرپناه ایستگاه اتوبوس، شست و شو و نظافت ناوگان حمل و نقل عمومی، آماده سازی پایانه‌های توبوسرانی درون شهری و برون شهری شامل (تعویض و تعمیر تابلوه، رنگ امیزی نظافت و ...)، استقرار نیرو‌های آموزش دیده جهت راهنمای مسافران نوروزی و توزیع بسته‌های راهنما شامل نقشه را از جمله اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز عنوان کرد.

وی از فعال سازی مراکز معاینه فنی خودرو‌ها از ۱۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۸ عصر به استثنای یکم و ۱۳ فروریدن ماه، فعال سازی جایگاه توزیع گاز سی ان جی و فرآورده‌های نفتی و نفت و گاز متعلق به شهرداری شیراز به صورت شبانه روزی تا پایان تعطیلات خبر داد.

زوربخش تصریح کرد: نصب و راه اندازی سیستم‌های تردد شمار در معابر ورودی (میدان الله-زیبا شهر- بلوار مدرس- حسینی الهاشمی- میدان معلم و برخی تقاطعات منتهی به سیاحتی و زیارتی از جمله حافظیه و سیبویه) همراه با تهیه و تدوین گزارش تحلیلی ورود خودرو‌ها به شهر، ارائه سرویس و نگهداری و در صورت نیاز نصب چراغ‌های ویژه عابران پیاده در محدوده بافت تاریخی و سیاحتی شهر، نظافت و سرویس و نگهداری تجهیزات نظارت تصویری، مدیریت لحظه‌ای ترافیک و هماهنگی با پلیس راهور، اورژانس و سایر نهاد‌های مرتبط و آماد باش و شیفت مرکز کنترل ترافیک از دیگر اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز است.

وی تصریح کرد: همچنین فعال سازی تابلو‌های پیام نمای خبری سطح شهرجهت اطلاع رسانی و وضعیت ترافیکی و راهنمائی مسیر با انتشار پیام‌های آموزشی، اعلام وضعیت ترافیکی معابر به صورت روزانه از طریق صدا و سیمای مرکز فارس، فعال سازی کشیک سرویس و نگهداری تقاطعات و دوربین‌های نظارت تصویری، آماده سازی گشت خودرو‌های نظارت و بازرسی جهت صدور ابلاغیه، ارشاد و آگاهی لازم به رانندگان ناوگان حمل و نقل بار شهری، نظارت بر تردد و وسائط نقلیه باربری و کنترل اضافه بار، خط کشی و تجدید خط معابر و بلوار‌های شهری به ویژه در محدوده مرکزی شهر، نصب تجهیزات ترافیکی، انسداد معابر با هماهنگی پلیس راهور در معابر پرترافیک، تکمیل تابلو‌های راهنمایی مسیر در مبادی ورودی و مراکز منتهی به مراکز سیاحتی و زیارتی از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: شیراز به دلیل کاهش تلفات درون شهری، رتبه اول کاهش تصادفات در کشور را کسب کرده و آمار تلفات در ۱۰ ماه سال گذشته (۹۶) ۱۶۰ مورد بود که به ۱۲۴ نفر رسیده است.

زوربخش در پایان یادآور شد: شهروندان می‌توانند انتقادات، شکایات و پیشنهادات خود را با شماره ۳۲۹۱۰ در میان بگذارند.
انتهای پیام/م

راه اندازی پارکینگ‌های موقت در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار