ربات اسنیکی، عکاس اعماق دریاها +تصویر

ربات اسنیکی قادر است بدون ترساندن ماهی‌ها و جانداران اعماق دریا از آن‌ها عکس برداری کند.

اسنیکی، عکاس اعماق دریاها /////////////////به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ربات‌ها بهترین ابراز برای تصویر برداری از اعماق دریاها و کشف ناشناخته‌های اقیانوس‌ها هستند. با وجود پیشرفت فناوری و تولید دستگاه‌های پیشرفته تصویر برداری از اعماق دریا، هنوز بخش‌های زیادی از دریاها و اقیانوس‌ها در جهان ناشناخته مانده‌اند و قسمت‌های تاریک زیادی در آن‌ها وجود دارد. شناخت این قسمت‌های ناشناخته از اعماق دریا نه تنها باعث آگاهی بیشتر محققان و دانشمندان می‌شود، بلکه به افزایش سطح شناخت عمومی از اقیانوس‌ها نیز کمک می‌کند و می‌تواند باعث شود که بسیاری از رازهای پنهان این بخش عظیم از کره زمین آشکار گردد.

عدم شناخت صحیح انسان از اعماق اقیانوس‌ها و دریاها شامل آبزیان، تمامی گونه‌های جانوری و ماهیت جنس کف اقیانوس است. ربات‌ها با دسترسی به محل‌هایی که برای انسان‌‌ها غیرقابل دسترس است به نمونه برداری و تصویربرداری از اعماق اقیانوس‌ها می‌پردازند. حال شرکت اسنیکی که به ساخت ربات‌های پیشرفته کاوشگر در ژرفای ناشناخته اقیانوس می‌پردازد به تازگی رباتی به نام Mesobot را تولید کرده است که با استفاده از قابلیت‌های خاص خود به جستجو و تحقیق در عمق دریاها می‌‎پردازد.

اسنیکی، عکاس اعماق دریاها

این ربات با حرکت آرام و مطمئن با چراغ‌‍‌های ال‌ای‌دی نصب شده روی بدنه‌اش به دقت کف اقیانوس و دریا‌ها را بررسی می‌کند. Mesobot به تجهیزاتی مجهز شده است که کوچک‌ترین حرکت جانداران را در اطراف خود حس کرده و به بررسی آن خواهد پرداخت. ربات شرکت اسنیکی هم‌زمان با تحلیل سطح رسوبات و اکسیژن در عمق مورد نظر از دریا با استفاده از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خود، تصاویر با کیفیت 4K را ضبط می‌کند تا دانشمندان با بررسی این تصاویر به جزییات بیشتری از اعماق اقیانوس پی‌ ببرند.

شرکت اسنیکی وعده داده است که به زودی ربات Mesobot را به صورت کامل وارد چرخه عملیات‌های کاوشگران در اعماق دریا می‌کند تا آنچه را که برای غواصان انسانی و حتی بسیاری از ربات‌ها تا کنون ممکن نبوده است به واقعیت تبدیل کند.


بیشتر بخوانید: استن، رباتی که خودرو شما را پارک می‌کند!


انتهای پیام/

رباتی که رازهای پنهان اعماق اقیانوس را آشکار می‌کند

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار