شهردار نهاوند گفت: با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مردم نهاوند مراسم سنتی داماد بران به حمام برگزار شد.

حمام عمومی نهاوند با اجرای مراسم سنتی داماد بران افتتاح شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد حسین  پور، شهردار نهاوند بیان داشت: احیای حمام عمومی گاز سوز شهرداری نهاوند یکی از خواسته های به حق مردم نهاوند بود که با صرف هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی بازسازی و آماده بهره برداری شد.

وی گفت: این حمام به شکل سنتی و مدرن با بهترین امکانات در جنب شهرداری و مرکز شهر نهاوند با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی و در مساحت ۶۰۰متر مربع پس از یک سال مرمت و امروز با انجام یک مراسم عروسی سنتی به نام داماد بران به حمام افتتاح شد.

شهردار نهاوند افزود: یکی از اقدامات شهرداری فرهنگ سازی در سطح جامعه و توجه به آیین، سنن و باورهای قدیمی است که از مدت ها یک زوج نهاوندی قول دادند که اولین مراسم عروسی در این حمام را برگزار کنند.

حسین پور بیان کرد: در مراسم افتتاح حمام شهرداری نهاوند جمع کثیری از مردم نهاوند حضور داشتند که مراسم سنتی و شادی کانون بانوان برگزار شد و براساس رسمی که قدیم در نهاوند و روستاهای آن بود حاضران به همراه ساز و دهل محلی به استقبال داماد رفتند و سنت داماد بران را احیا کردند.

وی گفت: در این مراسم به این زوج جوان به خاطر احیای این سنت قدیمی و به میمنت آغاز سال جدید از طرف شورای شهر و شهرداری و خیران مبلغ ۵۰۰هزار تومان به همراه یک دست آیینه و شمعدان و هزینه پذیرایی شام خانواده عروس و داماد در یکی از رستورانهای شهر پرداخت شد.

مراسم سنتی داماد و عروس بران یکی از مراسم سنتی نهاوند به همراه پوشیدن لباسهای محلی بود که چندین سال است فراموش شده که امروز به همت شهردار و اعضای شورای شهر و خیران نهاوندی و به میمنت افتتاح حمام عمومی شهرداری احیاء شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/ س

افتتاح حمام عمومی نهاوند با اجرای مراسم سنتی داماد بران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.