دومین مراسم سنتی و محلی نوروزگاه در شهر گیان نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان اظهار داشت: در مراسم سنتی و محلی نوروزگان گیان فرماندار، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی شهر گیان حضور داشتند.

وی گفت: اجرای موسیقی محلی، نمایش طنز، بازی‌های محلی و نمایشگاه ادوات کشاورزی از گذشته تا کنون بخش‌های اصلی این مراسم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان افزود: برگزاری جشنواره‌های نوروزی، علاوه بر ایجاد نشاط در بین مردم، گامی موثر در معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه است.

مالمیر اظهار داشت: نوروزگاه‌های مختلفی که در مناطق گردشگری نهاوند در حال برگزاری است از اقدامات بسیار خوبی است که در سراب گیان برای دومین سال متوالی برگزار شده است.

وی ادامه داد: انتخاب استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ ، رویداد مهمی است که لازم است تمام دستگاه‌های مربوطه در خصوص معرفی هرچه بیشتر همه جاذبه‌های گردشگری استان اقدام نمایند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: هدف از برگزاری نوروزگاه در مناطق طبیعی آشنایی گردشگران با این مناطق است که خوشبختانه در این امر موفق بودیم، زیرا در نوروزگاه گیان شاهد حضور مهمانانی از استان‌های مختلف به خصوص مرکزی، خوزستان، لرستان و اصفهان بودیم.

محسن جانجان ضمن تشکر از حضور هنرمندان گروه نمایشی برنامه طنز لیمو ترش در نوروزگاه سراب گیان افزود: خوشبختانه این جشنواره بسیار مورد توجه قرار گرفت.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس نیز در این مراسم گفت : نوروزگاه که اکنون برای دومین سال متوالی در سراب گیان برگزار می‌شود، علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف، تلاش دارد که بخشی از ميراث ناملموس هر منطقه را نیز بازگو نماید.

محمدرضا عطایی افزود: به همین منظور در همه نوروزگاه‌های چهارگانه شهرستان نهاوند هماهنگ شد که نمایشگاه مردم‌شناسی ادوات زندگی سنتی، غذاهای محلی، بازی‌های بومی و موسیقی محلی به شیوه‌های مختلف به نمایش درآیند.

وی ادامه داد: در نوروزگاه گیان، نمایشگاه مردم‌شناسی به سیر تکمیل ادوات کشاورزی از گذشته تا امروز اختصاص یافت که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

عطایی گفت: برنامه‌هایی مانند نوروزگاه در معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف شهرستان نقش به سزایی دارند، اما لازم است زیرساخت های لازم فراهم و معرفی این مناطق به صورت گسترده‌تر در سطح ملی و بین‌المللی انجام گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت جایگاه جنگل‌های بلوط در منطقه زاگرس میانی و تعیین غیر رسمی هفتم فروردین به عنوان روز بلوط و جنگل‌های بلوط زاگرس، نوروزگاه گیان در مجاورت جنگل بلوط گیان برگزار شده و در حاشیه آن به کاشت درختان بلوط در جنگل پرداخته شد.

لازم به ذکر است نوروزگاه گیان با همکاری بخشداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و دهیاری‌های گیان، اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند و بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس برگزار شده است.

انتهای پیام /ت

مراسم نوروزگاه در سراب گیان برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.