طرح ویژه ساماندهی تپه‌های سنندج با رویکرد سازمان‌دهی فضای سبز و باز، ایجاد عرصه‌های عمومی و توجه به منظرطبیعی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی بررسی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، طرح ویژه ساماندهی تپه‌های سنندج با حضور معاون معماری و شهرسازی و اعضای کمیته فنی ۳ و همچنین نمایندگانی از دانشگاه کردستان بررسی شد.

فرزانه صادق‌مالواجرد معاون معماری و شهرسازی در بیان پیشینه این مطالعه و طرح ویژه‌ای که در دانشگاه کردستان در دست تهیه است، توضیح داد: پیرو پیشنهاد کمیته راهبری نقشه راه شهر‌های استان کردستان در سال ۱۳۹۴، موضوع «ساماندهی، حفاظت و احیای تپه‌ها و چشمه‌ها در منظر طبیعی شهر سنندج» در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ تصویب و بر تهیه طرح ویژه ساماندهی تپه‌های شهر سنندج تاکید شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مطالعه و طرحی که توسط دانشگاه کردستان تهیه شده، پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم با حضور آقای ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان که همزمان معاون عمرانی استانداری نیز هستند این طرح در اجرا با قوت بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: طرح ویژه در تلاش است تا از تپه‌های سنندج به نحو قابل قبولی در جهت ارتقای کیفیات محیطی و نقش‌انگیزی تپه‌ها درتعامل با شهر بهره برده و ضوابط و مقرراتی را تدوین کند که آن ضوابط و مقررات بتوانند کمبود‌های طرح‌های جامع و تفصیلی را برطرف کنند.

گفتنی است طرح فوق، پس از بررسی و تصویب در کمیته فنی ۳، برای تعیین تکلیف نهایی، در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

بررسی طرح ویژه ساماندهی تپه‌های سنندج با رویکرد سازمان‌دهی فضای سبز و ایجاد عرصه های عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.