مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: 856 اثر تا کنون در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: 2 هزار 182  اثر تاریخی تا کنون در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این آثار شامل تپه و محوطه، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی هستند، افزود: 856  اثر تا کنون در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با تاکید براینکه 28 پرونده در حوزه میراث غیر منقول شامل تپه، محوطه‌ها و بافت‌ها در دست اقدام است، اذعان کرد: هفت پرونده در حوزه میراث معنوی نیز در دست اقدام بوده و امیدواریم هرچه زودتر شاهد به ثبت رسیدن آنها باشیم.

علوی از تخصیص اعتبارات از محل ماده 180 به این اداره کل در استان خبر داد و گفت: تا کنون یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان از این محل به اداره‌کل اختصاص پیدا کرده است.

وی در مورد میزان پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری در استان اظهار کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات به پروژه‌ها و طرح‌های گردشگری بانک‌ها همکاری لازم را داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان خاطرنشان کرد: سوددهی در پروژه‌های گردشگری زمان‌بر است از این رو سودی که مد نظر بانک است از این طریق حاصل نمی‌شود.

علوی افزود: گردشگری صنعت بسیار حساسی است که با کوچکترین تغییرات درگیر ضررهای کلان می‌شود از این رو سرمایه‌گذاری در این حوزه ریسک بالایی دارد.

وی با اشاره به برودت آب و هوا در ایام تعطیلات نوروزی امسال و تاثیر آن بر روند ورود مسافران نوروزی اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی امسال به لحاظ ورود مسافران نوروزی نسبت به مدت زمان مشابه 17 درصد کاهش داشته‌ایم.

انتهای پیام/ د م

کاهش 17 درصدی ورودی گردشگران به کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.