رهبری در بسیاری از سخنان خود به اهمیت مدیریت جهادی اشاره کردند. بیانیه گام دوم اتقلاب هم از این قاعده مستثنی نیست.

مدیریّت جهادی بر دیوان‌سالاری‌های فرسوده اولویت داردبه گزارش  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند، اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

در چنین نقطه‌ی عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاورد‌های شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند. بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» به تعبیر بسیاری از بزرگان و‌اهل فن تجدید مطلعی به حساب می‌آید.

"ما می‌توانیم "عامل پیشرفت ایران در همه عرصه‌ها

یکی از محور‌های مهم در بیانیه گام دوم انقلاب مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» است؛ این محور عامل عزت و پیشرفت ایران در همه‌ی عرصه‌ها است؛ به‌رغم همه‌ی این مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گام‌های بلندتر و استوارتری به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهاد‌های بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌آور در ایران اسلامی است.

عظمت پیشرفت‌های چهل‌ساله‌ی ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده می‌شود که این مدّت، با مدّتهای مشابه در انقلاب‌های بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریّتهای جهادی مدیریت‌های جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید.

مدیریّت جهادی بر دیوان‌سالاری‌های فرسوده اولویت دارد

باید مدیریّت جهادی را بر دیوان‌سالاری‌های فرسوده ترجیح بدهیم؛ این یکی از اولویّتهای ما است؛ اصرار بر مدیریّت جهادی. مسئولین کشور در قوّه‌ی مجریّه، در قوّه‌ی قضائیّه، در بخش‌های مختلف، مدیریّت جهادی را دنبال بکنند. مدیریّت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست؛ پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌وروز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریّت جهادی است.۱۳۹۶/۱۱/۲۹ در دیدار مردم آذربایجان شرقی

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه، توصیه‌هایی خطاب به رئیس‌جمهور و اعضای دولت دوازدهم بیان کردند که «داشتن نیت الهی برای خدمت به مردم به‌عنوان بندگان خدا و حل مشکلات آن‌ها»، و «انس با قرآن و دعا» اولین توصیه‌ی ایشان بود.

لزوم داشتن روحیه جهادی خستگی ناپذیر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان توصیه‌ی دوم، به لزوم داشتن «روحیه‌ی جهادی وتلاش مضاعف و خستگی‌ناپذیر و بدون چشمداشت» اشاره کردند.۱۳۹۶/۰۶/۰۴ دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبرانقلاب

بنده توصیه‌ی مکرّرمی کنم به مسئولین محترم قوای سه‌گانه که جلساتشان را به‌طور مرتّب داشته باشند؛ خیلی از مسائل در این جلسات مشترک حل می‌شود: جلسات دولت و مجلس، جلسات قوّه‌ی قضائیّه و دولت، جلسات قوّه‌ی قضائیّه و مجلس؛ این دیدارها، این تبادل نظرها، این استفاده‌ی از نظرات یکدیگر، موجب هم‌افزایی است؛ و مسئله‌ی مدیریّت جهادی؛ این توصیه مربوط به همه است.۱۳۹۳/۰۴/۱۶ بیانات در دیدار مسئولان نظام

مدیریت جهادی نشأت گرفته از تفکر انقلابی و مردمی است؛ عنصری که در جامعه‌های اسلامی مستلزم اینگونه مدیریت است، البته مدیریت جهادی صرفا با صحبت و‌عنوان نباید اجرایی شود؛ بلکه در عمل و کار‌های اجرایی باید به منصه ظهور برسد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار