فدراسیون تنیس روی میز با کسب مدال در بازی‌های آسیایی عملکرد درخشانی در سال ۹۷ داشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به عملکرد فدراسیون تنیس روی میز در سال ۹۷ می‌پردازیم. در مجموع ۳ سال گذشته فدراسیون تنیس روی میز برای ارتقا کیفیت ملی پوشان خود برنامه ریزی‌های دقیقی انجام داده است که باعث شد سال گذشته، سال درخشش تنیس روی میز کشورمان باشد.

برای اولین بار پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تیم ملی مردان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در سوئد از لیگ دسته دوم جهانی به دسته یک صعود کرد. همچنین بانوان کشورمان نیز توانستند از دسته ۳ جهانی به دسته ۲ صعود کنند.

در سال گذشته بازیکنان نونهال و نوجوان کشورمان درخشش بسیار خوبی داشتند که مهمترین آن کسب نخستین مدال تیمی جوانان آسیا پس از ۶۰ سال بود. همواره تنیس روی میز کشورمان به دلیل قدرتمند بودن حریفان خود از کسب مدال باز می‌ماند. کسب جایگاه سومی آسیا باعث شد تا رنکینگ تیم ملی جوانان از رتبه ۵۲ به رتبه ۷ ارتقا یابد. همچنین تیم ملی جوانان تنیس روی میز پس از کسب نخستین مدال تیمی آسیا برای اولین بار در مسابقات تیمی قهرمانی جهان شرکت کرد و در جمع ۸ تیم برتر قرار گرفت.

رادین خیام ملی پوش نوجوان کشورمان در رنکینگ جهانی توانسته است تا رتبه ۷ صعود کند. همچنین او توانست عضو تیم منتخب آسیا شود.

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در رشته تنیس رو میز ۴ نماینده در بخش بانوان و ۴ نماینده در بخش مردان داشتیم. تیم ملی بانوان کشورمان برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی با سهمیه‌ی کامل اعزام شد. در بخش انفرادی مردان پس از ۵۲ سال نوشاد عالمیان یکی از نوابغ تنیس روی میز کشورمان مدال برنز بازی‌های آسیایی را کسب کرد. عالمیان با شکست مقابل حریف قدرتمند چینی به مدال برنز هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی بسنده کرد.

برای اولین بار طبق توافقات فدراسیون ترکیه با فدراسیون کشورمان یک تیم منتخب از ترکیه در لیگ تنیس روی میز مردان شرکت کرد. در مقابل قرار بر این شد که تیم ملی بانوان کشورمان نیز در پلی آف لیگ بانوان ترکیه شرکت کند.

برای نخستین بار در بخش بانوان ۲ لژیونر در لیگ ترکیه خواهیم داشت. ندا شهسواری و مریم صامت ۲ ملی پوش کشورمان قرار است در نیم فصل دوم در لیگ ترکیه بازی کنند.

تنیس رو میز کشورمان در سال ۹۷ توانست نخستین‌ها را برای این رشته به ارمغان بیاورد.


بیشتربخوانید:

پست جالب نیما عالمیان در فضای مجازی

قبولی سه مربی تنیس روی میز کشورمان در آزمون سطح دو فدراسیون جهانی

پایان تور‌های ایرانی نوجوانان و جوانان دختر ایران


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون تنیس روی میز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار