فرمانده انتظامی شهرستان " کاشان " از مصالحه ۷۹ درصدی پرونده‌های قضائی در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "علی پورکاوه" فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن مجید در آیاتی مانند " وشاورهم فی الامر " و همچنین آیه مقدس " و امرهم شوری بینهم " به اهمیت مشاوره در جوامع مسلمانان اشاره فرموده که این امر بیانگر نیاز مشاوره در تمام زمان‌ها و مکان‌ها می‌باشد پس می‌توان گفت که مشاوره و نیاز به مشاوری متخصص و کارآزموده از نیاز‌های اساسی و پایه‌ای جوامع امروزی است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷، ۷۹ درصد از پرونده‌های قضائی توسط دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این فرماندهی به مصالحه ختم شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت:براین اساس در مدت مذکور ۱۸۴۴ پرونده با موضوعات مشکلات خانوادگی، روانشناختی، اجتماعی و حقوقی، نزاع و درگیری، مشکلات فردی و انتظامی به این واحد‌های ارجاع گردیده که از تعداد ۷۹ درصد از آن منجربه صلح و سازش شد.
" پورکاوه " در ادامه خاطرنشان کرد: کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی، حذف ماموریت‌های غیر ضروری و توانمند شدن خانواده‌ها از جمله تاثیرات مهم عملکرد واحد‌های مشاوره پلیس به شمار می‌آید.

 
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان افزود: همچنین در این مدت ۱۸۸ جلسه مشاوره فعال در سطح مدارس، مساجد و محلات و تعداد ۶ کارگاه آموزشی و نشست برون سازمانی توسط مشاوران کلانتری‌ها برگزار شده است.
گفتنی است:در شهرستان کاشان ۴ دفتر مشاوره و مددکاری در سطح کلانتری‌های درون شهری فعال و آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌باشند. 
 
انتهای پیام/م 
 

مصالحه ۷۹ درصدی پرونده‌های قضائی در کلانتری‌های کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.