فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مصالحه 81 درصدي پرونده های متشكله دواير مشاوره كلانتری های این شهر در آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "حسن ياردوستي" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت:در آذر ماه امسال تعداد يک هزار و 198 پرونده قضائي در دواير مشاوره کلانتري های شهر اصفهان تشکیل شده است .

وي افزود: مشاوران کلانتري ها که اکثرا داراي مدارک مرتبط و تحصيلات عاليه هستند طرفين اين پرونده ها را به مصالحه و آرامش دعوت کرده و با تکنيک هاي روانشناسي موفق به سازش 81 درصدي شدند.

سرهنگ ياردوستي با اشاره به رشد 2 درصدي پرونده هاي سازشي نسبت به ماه گذشته گفت: در اين ماه موضوع پرونده ها شامل 308 پرونده مربوط به مسائل خانوادگي ، 482 پرونده مربوط به مسائل حقوقي، 294 پرونده مربوط به نزاع و درگيري و 114 پرونده مربوط به ساير جرائم مي باشند.

اين مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: سازش مطلوب پرونده ها خود نشان دهنده اهميت و جايگاه بالاي مشاوره در كلانتري ها است و اوج لذت مشاوران اين دواير لحظه سازش طرفين پرونده و به اتمام رسيدن درگيري ها بين آنهاست.

رئيس پليس مرکز اصفهان وجود دواير مشاوره در کلانتري ها را ضروري دانست و افزود : تلاش همراه با سرعت عمل و همچنين تيزبيني و ذکاوت و استفاده از فن بيان قوي از جمله مواردي است که مشاوران به نحو احسن به کار گرفته و اين خود عاملي مهم در كاسته شدن از حجم پرونده هاي ارسالي به مراجع قضائي است.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان در پايان با اشاره به اولويت پرونده هاي متشکله در دواير مشاوره اذعان داشت: اکثر پرونده ها ارجاعي به دواير مشاوره، خانوادگي، حقوقي و نزاع مي باشند که خوشبختانه با تلاش کارشناسان و مشاوران کوپ اين روند سير نزولي پيدا کرده و روز به روز شاهد كاهش پرونده هاي قضائي هستيم.

 

انتهای پیام/م 

تشکیل  يک هزار و 198 پرونده قضائی در دواير مشاوره کلانتری های شهر اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.