رشد چشمگیر بارش‌های استان باعث وقوع ترسالی متوسط تا شدید در استان مرکزی شده است.

بارش 268.9 میلیمتری در استان مرکزی+جدول میزان بارندگی استان مرکزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،بر اساس آمار رسمی اداره کل هواشناسی استان مرکزی، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۲۵ اسفند سال آبی ۹۸-۹۷ (۱۷۵ روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر ۲۶۸.۹ میلیمتر در استان مرکزی است.

این میزان از بارندگی نسبت به دوره بلند مدت ۱۵۸.۳ درصد افزایش داشته و نسبت به دوره آبی سال گذشته ۳۵۷.۸ درصد افزایش را نشان میدهد.

بیشترین بارش مربوط به شهرستان شازند با ۶۴۵.۸ میلیمتر بارش، کمترین میزان مربوط به شهرستان ساوه با ۱۵۶ میلیمتر بارش و بیشترین درصد بارندگی دریافتی نسبت به سال گذشته شهرستان خمین با ۶۵۲.۴ درصد افزایش بوده است.

سال زراعی اشاره به یک دوره ۱۲ ماهه دارد. سال زراعی منطبق با تقویم رسمی نیست و بنا به دو سال اعلام میشود و از مهر ماه آغاز تا مهر ماه سال بعد ادامه دارد. از این رو سال زراعی ۹۷-۹۸ با وجود اینکه تنها نیمی از آن گذشته است میزان تحقق بارندگی آن نسبت به میانگین بارش ۹۷.۷ بوده است و این در حالی است که در سال زراعی ۹۶-۹۷ تنها ۲۷.۳ درصد تحقق بارش بود.

پیش بینی می‌شود با ورود سامانه بارشی سرد به استان مرکزی از سمت شهرستان‌های شازند، اراک، خمین و خنداب بارش برف آغاز شده و به تدریج تا ظهر به دیگر نواحی استان نیز کشیده شود. همچنین پیش بینی میشود بدلیل رطوبت بالای جو و نفوذ سردچال قطبی در روز‌های آتی تا روز سه شنبه بارش‌ها به صورت رگباری و محلی تداوم خواهد یافت.

بارش 268.9 میلیمتری در استان مرکزی+جدول میزان بارندگی استان مرکزی

انتهای پیام/ی

افزایش ۱۵۸.۳ درصد بارش ها در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mahan
۱۸:۲۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بد بود و زیاد
Iran (Islamic Republic of)
Mahan
۱۸:۲۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
لطفا خیلی کوتاه ومفید والاین درباره اب وهوا وبارندگی ها توضیح دهید.باتشکر