مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۲۰۰ متر از خطوط انتقال آب روستایی در این شهرستان بازسازی شد.

اصلاح و توسعه بیش از ۱۷ هزار متر شبکه آبرسانی در رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد ابراهیم فراهانی، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن با بیان اینکه در سال گذشته توسعه، بازسازی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی روستا‌های تابعه در دستور کار قرار داشت،گفت: بر همین اساس ۱۷ کیلومتر از خطوط انتقال آب روستایی در شهرستان رزن، اصلاح و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجموع شبکه‌های توزیع آب در شهرستان رزن ۵۶۴ کیلومتر است، بیان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده؛ در حال حاضر ۱۳ درصد شبکه‌های توزیع آب در شهرستان رزن زیر ۱۰ سال، ۲۷.۴ درصد بین ۱۰ تا ۲۰ سال، ۴۹.۸ درصد بین ۲۰ تا ۲۵ سال و چیزی در حدود ۹.۸ بین ۲۵ تا ۵۰ سال است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن افزود: سال گذشته اصلاح و توسعه ۱۷ هزارو ۲۰۰ متر از شبکه آبرسانی عملیاتی شد و در سال جاری اصلاح ۲۹ کیلومتر از شبکه مذکور را در برنامه داریم.

فراهانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در سال جاری تأمین آب در اولویت امور قرار دارد، اظهار کرد: در همین راستا آبرسانی به روستا‌های جامیشلو، دمورچی، ملابداغ، یارمچه باغ در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه مدون سال ۹۸ احداث شبکه مخزن و حفر چاه در روستای دمورچی مدنظر می‌باشد، عنوان کرد: این روستا به طور کامل فاقد آب بوده که ساماندهی چشمه قنات، احداث مخزن و حفر چاه در این روستا دردست اقدام است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن با اشاره به اینکه در سال جاری تکمیل پروژه نیمه تمام و مخزن هزار متر مکعبی روستای تخت نیز در دستور کار است، گفت: همچنین ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب درشهرکرفس شهرستان رزن تا پایان سال جاری و البته با توجه به تأمین اعتبارات از محل بانک توسعه و نظر مساعد پیمانکارمدنظر است.

فراهانی به پروژه آبرسانی به روستای جامیشلواشاره کرد و گفت: در سال جاری ایجاد ۱۶۰۰ متر خط انتقال در روستای مذکور مدنظراست که بر همین مبنا تا کنون تأمین آب، ایجاد خط برق و حفر چاه انجام شده و مابقی اقدامات در دست انجام است.

وی عنوان کرد: در روستای ملابداغ نیز تا کنون تجهیز چاه، ایجاد خط انتقال و خط برق انجام شده و آبرسانی به این روستا نیز تا پایان هفته جاری امکان پذیر خواهد بود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، آبرسانی به روستای جامیشلو تا اواسط هفته و آبرسانی به روستای ملابداغ تا پایان هفته جاری عملیاتی می‌شود.

فراهانی اظهار داشت: اجرای پروژه آبرسانی در سه روستای جامیشلو، ملابداغ و دمورچی به صورت تعهدی در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

اجرای پروژه آبرسانی به ۳ روستای رزن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار