مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بهره برداری 13 طرح آبرسانی در مناطق مختلف این استان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

بهره برداری از 13 طرح آبرسانی در استان همزمان با دهه فجربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید هادی حسینی بیدار گفت: مدیریت هوشمند فشار شبکه توزیع آب در همدان از جمله این طرح ها است که عملیات اجرایی آن در سال 92 آغاز شده و چهار میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه  طرح با هدف مدیریت هوشمند فشار شبکه توزیع آب انجام شده است ادامه داد:  43 دستگاه کنترل گر فشار شکن بر روی دستگاه های فشار شکن شهر همدان نصب شده که با استفاده از سیستم نرم افزاری تحت وب، فشار شبکه توزیع آب شهر همدان به صورت هوشمند کنترل و تنظیم می شود.

حسینی بیدار اظهار داشت: اجرای این طرح موجب کاهش هدر رفت آب شبکه توزیع، کاهش حوادث و اتفاقات شبکه توزیع، افزایش عمر تاسیسات شبکه و ذخیره شبانه آب در مخازن شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه خرید، حمل، نصب، راه اندازی، آموزش و بهره برداری یک ساله تله متری و کنترل از راه دور تاسیسات خطوط آبرسانی شهر همدان را از دیگر طرح های آماده بهره برداری در همدان است تصریح کرد: این طرح در سال 91 با اعتبار هشت میلیارد و 380 میلیون ریال آغاز شده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این  طرح مدیریت و کنترل از راه دور و مانیتورینگ تاسیسات و تجهیزات اندازه گیری شهر همدان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد:  با نصب تجهیزات ابزار دقیق و مخابراتی در چاهها، مخازن و ایستگاههای پمپاژ این تاسیسات به صورت هوشمند قابلیت نظارت در اتاق کنترل مرکزی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: پکیج تصفیه آب دره مراد بیگ که از سال 94 با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال نصب شده است با هدف افزایش دبی 30 لیتر در ثانیه آب تصفیه شده توسط تکنولوژی فیلتر دیسکی و کارتریج آماده بهره برداری در دهه فجر امسال است.

حسینی بیدار اضافه کرد: ساختمان اداری آبفا در جورقان در دو طبقه و 230 مترمربع و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در فامنین با دو طبقه و 650 متر مربع و 6 میلیارد ریال اعتبار و ساختمان اداری آبفای برزول در نهاوند در یک طبقه و 110 مترمربع و یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار از دیکر طرح های دهه فجر امسال است.

وی افتتاح چاه آب آشامیدنی ملایر با یک میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح ها عنوان کرد و گفت: افتتاح سه فقره شیرفشارشکن در ملایر برای مدیریت فشار با 300 میلیون ریال اعتبار دهه فجر امسال بهره برداری می شود.

حسینی بیدار گفت: اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب ملایر با اجرای هفت هزار و 90 متر شبکه جمع آوری فاضلاب در 9 ماه سال 95 با 15 میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری در دهه فجر خواهد بود.

وی توسعه و اصلاح شبکه آب ملایر با 6 میلیارد ریال از دیگر طرح های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال عنوان کرد وافزود: اجرای عملیات لوله گذاری و توسعه شبکه فاضلاب شهر نهاوند با سه کیلومتر اجرای شبکه با هفت میلیارد ریال اعتبار بهره برداری می شود.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.