6 طرح بزرگ آبرسانی با تصویب هیئت دولت در استان همدان در دست اجراست.

اجرای 6 طرح بزرگ آبرسانی در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت : طرح آبرسانی از سد کلان به ملایر ، از سد سرابی به تویسرکان، آبرسانی از دره مرادبیک به تصفیه خانه شهید بهشتی همدان ، تکمیل سد شنجور و تکمیل تصفیه خانه های سد کلان و سرابی است.


مرتضی عزالدین با تاکید بر اینکه برای تکمیل تمام طرح های شرکت آب منطقه ای استان همدان  ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: متاسفانه در دو سال اخیر میزان تخصیص اعتبارات کمتر شده است ولی ردیف های تامین بودجه شرکت در این مدت تغییر و از طریق منابع خشکسالی ، اوراق مشارکت ، اسناد خزانه و روش BUT یا جذب سرمایه گذار و خرید خدمات از آن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه  سال 92 اعتبارات مصوب شرکت 101 میلیارد تومان بود که 70 درصد آن تخصیص پیدا کرد ولی در سال 93 از 115 میلیارد تومان اعتبار مصوب 50 درصد تخصیص پیدا کرد اظهار داشت: پارسال هم 50 درصد از اعتبار 246 میلیارد تومانی عمرانی شرکت آب منطقه‌ای تخصیص یافت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 60 میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق مشارکت برای استان همدان جذب کردیم ادامه داد:برای نخستین بار در استان از طریق  بخش خصوصی و روش BUT  برای دو تصفیه‌خانه ملایر و تویسرکان 64 میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم.

عز الدین با تاکید بر اینکه  در صورت تامیناعتبار تمام اینطرح ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد افزود: برای آبرسانی از سد سرابی به تویسرکان 10 میلیارد تومان، تکمیل سد سرابی 7.5 میلیارد تومان، تکمیل سد کلان هفت میلیارد تومان، تکمیل سد شنجور رزن 7.5 میلیارد تومان، آبرسانی از سد کلان به ملایر 10 میلیارد تومان و آبرسانی از دره مرادبیگ به همدان 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه 29 طرح برای شرکت آب منطقه‌ای همدان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: 13 طرح ملی استانی شده و 15 طرح استانی هستند که برای آنها  47  طرح تعریف شده است.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.