استاندار قزوین گفت: در ۱۱ ماه امسال بیش از ۶۵۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، زاهدی استاندار قزوین در آخرین برنامه بی حاشیه سیمای مرکز قزوین گفت: در یازده ماه امسال بیش از ۶۵۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان پرداخت شده است که از محل آن براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد، ۱۶ هزار و ۹۶۷ نفر صاحب شغل شده اند.

زاهدی در ادامه از تامین اعتبارات تکمیل و تداوم عملیات اجرایی سد بالاخانلو در شهرستان بوئین زهرا خبر داد و افزود: مشکلات کارگران آن به زودی مرتفع می‌شود.

وی به سامانه نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار طرح آبیاری نوین در استان اجرا شده است که برای افرایش این مقدار با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

استاندار گفت:: دشت قزوین با بحران کم آبی و فرونشست زمین مواجه است که برای پیشگیری و مقابله با این روند، چاره‌ای جز اجرای قانون حفاظت از منابع آب نداریم.

زاهدی در ادامه به مصرف گوشت قرمز و مرغ در استان اشاره کرد و گفت: مصرف روزانه گوشت قرمز در استان ۲۵ تا ۳۰ تن است در حالیکه روزانه ۸۰ تن گوشت روانه بازار می‌شود.

وی همچنین مصرف روزانه گوشت مرغ در استان را ۴۵ تن بیان کرد و گفت: روزانه بیش از ۷۰ تن مرغ در بازار عرضه می‌شود.

استاندار اضافه کرد: علت اصلی ازدحام جمعیت و تشکیل صف‌های طویل برای خرید گوشت قرمز و مرغ به اطمینان نداشتن مردم به آینده ربط دارد که خود متاثر از شرایط ناپایدار اقتصادی است.

استاندار افزود: واردات گوشت مرغ و دام زنده از خارج، برگزاری نمایشگاه بهاره و واگذاری اختیار توزیع نهاده‌های دامی به استان‌ها از جمله تصمیمات و اقداماتی است که قطعا در آینده نزدیک به ثبات و پایداری بازار گوشت قرمز و مرغ خواهد انجامید.

انتهای پیام/ک

 ۱۶ هزار و ۹۶۷ نفر در قزوین صاحب شغل شده اند

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار