نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بر توجه دولت به برطرف کردن مشکل بیکاری در عسلویه با توجه به وجود همه ظرفیت‌ها و تاکید کرد.

مشکل اشتغال عسلویه با توجه به ظرفیت‌های موجود حل شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام علی یونسی روز شنبه در نشست شورای اداری و فرهیختگان عسلویه افزود: عشق به ایران و اسلام با محوریت اهل بیت به عنوان دو رکن اساسی امنیت و سلامت ما را تامین کرده است و نباید اجازه دهیم خناسان این سرمایه را از ما بگیرند.

وی بیان کرد: این مردم اعم از شیعه و سنی همواره عشق و علاقه وافری به ایران، اسلام و اهل بیت دارند و تلاش‌های زیادی برای حفظ و حراست از ایران و خلیج فارس داشتند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: امروز درمنطقه پرآشوب خاورمیانه، ایران درامنیت کامل به سر می‌برد و اگرامنیت نباشد خدا پرستیده نمی‌شود و زندگی و اخلاق هم وجود ندارند.

یونسی با اشاره به اینکه تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب درایران ناموفق بوده است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا درتلاش هستند این امنیت را از ما بگیرند، اما موفق نخواهند شد.

وی گفت: هدف از حمله به مسجد نیوزلند شیعه و سنی نبود بلکه مسلمانان بودند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: جمهوری اسلامی تاکنون به دلیل عشق و علاقه ملت به ایران و ایرانی بودن در دفع کید دشمنان موفق بوده است.

یونسی یادآور شد: خلیج فارس متعلق به یک قوم نیست بلکه خلیج فارس یعنی ایران و متعلق به همه ایرانیان است واگر امنیت این کشور به هم بخورد همه آسیب می‌بینند.

وی بیان کرد: فارس به معنی یک قوم نیست بلکه به معنی همه اقوام و ایرانیان است و این کشور متعلق به همه است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برضرورت توجه دولت به برطرف کردن مشکل بیکاری در عسلویه با توجه به وجود همه ظرفیت‌ها و تاکید کرد و گفت: باید مشکلات اشتغال مردم عسلویه با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود در این منطقه با همت مسئولان پیگیری و برطرف شود.

یونسی برضرورت حل مشکل اشتغال و آلایندگی عسلویه و آباد کردن سواحل خلیج فارس تاکید کرد.

وی یادآور شد: عسلویه امروز به کارگاه ایران تبدیل شده است پس باید مشکلات مردم در بخش اشتغال و آلایندگی حل شود.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی از مردم و نمایندگان بخش‌های مختلف عسلویه بابت منطق سلیم در پیگیری مشکلات تشکر کرد  وگفت: اجازه ندهید افراطی گری به این منطقه راه پیدا کند.

یونسی عنوان کرد: درساحل خلیج فارس کمبود آب نشانه ضعف ماست باید این مشکل حل شود.

وی گفت: دولت باید زمینه سرمایه گذاری در عسلویه را فراهم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: برطرف کردن آلایندگی منطقه عسلویه ازمهمترین مطالبات مردم است دراین ارتباط اقداماتی انجام شده و در سطح سران قوا قراراست مورد رسیدگی قرار گیرد.

مجید خورشیدی افزود: سهم اشتغال مردم پایین است و این مطالبه بحقی است که امیدواریم دراین سفر رئیس جمهوری خبر‌های خوشی برای مردم داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای برطرف کردن مشکل کمبود آب آشامیدنی اقداماتی انجام شده، ولی باید اعتبارات ارزی تخصیص یابد تا به شکل بهتر پروژه‌ها اجرا و این مشکل حل شود.

رئیس شورای شهر نخل تقی در این نشست بر ضرورت پرداخت حق آلایندگی عسلویه تاکید کرد و گفت: چرا حق آلایندگی عسلویه درکل استان بوشهر توزیع می‌شود.

شیخ عبدالستار امام جمعه اهل سنت نخل تقی و عضو شورای روحانیت اهل سنت گفت: راضی نگهداشتن مردم از افتتاح فاز‌های گازی و صنعت مهم‌تر است.

وی افزود: مردم مهمترین سرمایه هر کشور هستند به همین دلیل باید هر دولتی به اولویت‌های مردم توجه کند.

امام جمعه اهل سنت نخل تقی برضرورت توجه بیشتر به مشکلات آموزش و پرورش تاکید کرد.

امام جمعه عسلویه نیز گفت: همه مردم دنبال رسیدن به عزت هستند، ولی گاهی راه را اشتباه می‌روند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد افزود: شهرستان عسلویه از نعمت وحدت برخوردار است.

وی یادآور شد: حل مشکلات زیست محیطی در شهرستان عسلویه با وجود این همه ثروت از مطالبات بحق مردم این شهرستان است.

امام جمعه عسلویه برضرورت تامین شیر دانش آموزان و دادن مجوز راه اندازی سامانه سوخت گیری هواپیما با توجه به انجام ۱۵۰ پرواز درهفته از فرودگاه عسلویه تاکید کرد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب درایران ناموفق بوده است

برچسب ها: اشتغال ، صنعت ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.