مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان گفت: بازآفرینی محله‌های آسیب دیده در دستور کار قرارمی‌گیرد و امیدورایم با اقدامات کاربردی بافت فرسوده شهر کرمان جانی تازه بگیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  عطا الله منوچهری  ،مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان با اشاره به ساختار جدید سازمان عمران و ادغام آن با سازمان بهسازی و نوسازی گفت: این ادغام نتیجه خوبی دربرخواهد داشت چرا که می‌توان با امکانات و توان بالقوه‌ی سازمان عمران به نیاز‌های بازآفرینی شهر پاسخ داد و از آن نتیجه خوبی به دست آورد.

وی رویکرد محله محوری را مورد تاکید قرار داد و اظهارکرد: در راستای بازآفرینی، از نیرو‌های اجرایی باتجربه و مصالح تولید شده توسط سازمان عمران شهرداری برای احیاء بافت فرسوده استفاده خواهیم کرد و امیدواریم تا دو سال آینده با رفع کمبود‌ها بافت فرسوده شهر را دوباره زنده کنیم.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان از انجام مطالعاتی در راستای بازآفرینی فضای شهری خبر داد و گفت: در راستای مطالعات انجام شده اقداماتی را در پیش خواهیم گرفت که یکی از این اقدامات پیاده محوری است.

وی بازآفرینی را رویکرد جدید در نوسازی بافت‌های فرسوده ذکر و تصریح کرد: بازآفرینی شهری فرآیندی است که به خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی‌های اصلی فضایی (کالبدی و فعالیتی) منجر شده و طی آن، فضای شهری جدیدی ایجاد می‌شود که ضمن شباهت‌های اساسی با فضای شهری قدیم، تفاوت‌های ماهوی و معنایی با فضای قدیم به نمایش می‌گذارد.

منوچهری تاکید کرد: بازآفرینی شهری، نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری مناطق آسیب دیده است که در نهایت به پیشرفت پایدار اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی منجر خواهد شد.

وی در مورد ویژگی‌های مناطق نیازمند بازآفرینی شهری گفت: مناطق نیازمند بهسازی و نوسازی اغلب محدوده‌هایی هستند که در آن‌ها درآمد سرانه ساکنان کمتر از میانگین شهر و نرخ بیکاری بالاتر از آن است و اغلب واحد‌های مسکونی کم‌دوام هستند و تراکم نفر در واحد مسکونی بالاتر از میانگین شهری است.

منوچهری تصریح کرد: امیدواریم با نظر کارشناسان، محله‌های آسیب دیده شهر کرمان نیز با در پیش گرفتن رویکرد بازآفرینی فضای شهری جان دوباره‌ای بگیرند.

انتهای پیام/ی

با بازآفرینی محله‌های آسیب دیده، بافت فرسوده شهر جانی تازه خواهد گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار