رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بستان آباد از برگزاری آیین نوروزگاه به‌همراه نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی محلی در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  باستان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بستان آباد با اشاره به اینکه این آیین سنتی در ششم فروردین ماه ۹۸ در کمپ گردشگری شهدای گمنام جنب آبگرم معدنی بستان آباد برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری این آیین فرمانداری، تعاونی زنان کارآفرین اوجان و دیگر نهاد‌های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه داستان عامیانه "عاشیق خسته قاسیم" در اسفند ۹۷ در فهرست آثار ناملموس ملی ثبت شد، تصریح کرد: هنر موسیقی عاشیق خسته قاسیم، شعرخوانی شاعران انجمن ادبی استاد شهریار بستان آباد، بازی‌های بومی محلی، جشنواره غذا‌های محلی از جمله برنامه‌های نوروزگاه این شهرستان است.

وی ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های بومی محلی باهمت تعاونی زنان کارآفرین اوجان و آموزشگاه فنی و حرفه‌ای کاج اوجان با هدف حمایت از بانوان کارآفرین شهرستان از پنجم لغایت هفدهم فروردین در ۲۵ غرفه گشایش می‌یابد.

وی گفت: برنامه استقبال از مسافران نوروزی اول فروردین ماه با حضور مسیولین شهرستان در میدان‌ها و مکان‌های تفریحی شهرستان با اهدای سوعاتی‌های مخصوص این شهرستان برگزار می‌شود.

وی در مورد اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان با بیان اینکه در این راستا چهار مدرسه بهمراه سه مهمانپذیر فعال در شهر بستان آباد و یک مدرسه در شهر تیکمه داش تدارک دیده شده است، افزود: طبق وعده مدیریت آبگرم معدنی بستان آباد مهمانپذیری و رستوران این مجتمع نیز برای اسکان و رفاه حال مسافران نوروزی تا آغاز سال جدید مناسب سازی می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

آیین نوروزی در شهرستان بستان آباد برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار