عضو شورای شهر تهران مهمترین اقدامات فرهنگی شورای شهر در سال ۹۷ را تشریح کرد.

گفتگوی هفتم فروردین / کاظمی / گلایه خلیل‌آبادی از تحریف هویت شهروندان ری / نجات 4 اثر تاریخی در سال 97حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مهمترین و چالشی‌ترین موضوعاتی که طی یکسال گذشته در شورای  شهر تهران مطرح شد گفت: مهمترین کار در سال 97 تصویب برنامه سوم شهرداری تهران بود که زمان بسیار زیادی را صرف کرد و اعضای شورا هم وقت زیادی برای آن سپری کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون‌ها و کارشناسان شورا تلاش بسیاری برای بررسی و تصویب برنامه سوم کردند ادامه داد: اقدام دیگر تصویب لایحه برج باغ بود که ما شرایط جدیدی را برای باغات تهران ترسیم کردیم.

خلیل‌ آبادی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی سعی در تقویت مراکز فرهنگی مانند فرهنگسراها و سرای محلات داشتیم اظهار کرد: معمولا کتابخانه‌‌ها همه ساله برای توسعه خود بودجه‌ای را از شهرداری دریافت می‌‌کنند که ما هم در این زمینه تلاش کردیم بیشترین حمایت را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید: شهرستان ری هویتی در شورای تهران ندارد/ لزوم رسیدگی به معضلات دفن اموات در بهشت زهرا


وی در ادامه نجات چند اثر تاریخی و فرهنگی را دارای اهمیت برشمرد و گفت: در این حوزه چشمه علی، بنگاه  فرد شیشه، خانه نیما یوشیج و سرای  سیگارچی از بناهای در حال تخریب بودند که با ورود به موقع کمیسیون فرهنگی و  اجتماعی مانع تخریب آن‌ها شدیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه با گلایه‌مندی از یکی از مواد مصوبات شورای شهر در سال 97 اظهار کرد: هویت شهروندان ری چالشی بود که در سال 97 با سایر اعضا با آن مواجه شدیم.

خلیل آبادی با بیان اینکه نسبت به هویت شهروندی ری بی توجهی شده بود و آن‌ها را همچون شهروندان تهرانی تلقی کرده بودند گفت: این مورد برای من سنگین بود زیرا شهروندان هر شهری دارای هویت منحصر به خودشان هستند و ما نمی‌توانیم اهل شهر ری را اهل تهران تلقی کنیم. چنانچه نمی توانیم یک تجریشی را اهل تهران تلقی کرده و یا یک تهرانی را اهل تجریش عنوان کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار