معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به تصویب آیین نامه اردوی دانش آموزی ابلاغ آن را منوط به امضای رئیس جمهور دانست.

آیین‌نامه جدید اردو‌های دانش آموزی در انتظار امضای رئیس جمهورعلیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستورالعمل جدید ایمنی اردوهای دانش آموزی اظهار کرد: آیین‎نامه اردوها تصویب نشده است اما هنوز در انتظار امضای رئیس جمهور هستیم و اکنون دستورالعمل آماده است و به محض امضا، فاز اجرایی را دنبال می‌کنیم.

افزایش ضریب امنیت اردوهای دانش آموزی

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات که امروزه در اردوهای دانش آموزی داریم در دستورالعمل جدید برطرف می‌شود و ضریب امنیت اردوها افزایش خواهد یافت تا استان‌ها در این حوزه نگرانی نداشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره افزایش ضریب ایمنی خودروهای اردویی تصریح کرد: طبق اعلام شورای ایمنی راه‌ها سن ماشین‌ها برای فعالیت به ۵ سال کاهش یافت اما بعد از آن تجدیدنظر کردند و با توجه به اینکه خیلی از استان‌ها خودروهای کمتر از ۵ سال نداشتند، سن فعالیت ماشین‌ها به ۷ سال رسید اما هنوز این مورد را ابلاغ نکردند و منتظر تأیید هستیم.

آموزش و پرورش مسئول پیگیری خرید خودروهای جدید اردویی نیست

کاظمی با اشاره به اینکه کمیسیون ایمنی و آ‌موزش و پرورش نسبت به خودروهای دانش آموزی حساس است، اظهار کرد: پیگیری خرید خودروهای جدید بر عهده آموزش و پرورش نیست و معاونت پرورشی با شرکت‌های حمل و نقل برای مسائل اردویی قرارداد امضا می‌کند،‌ اما همین تعیین سقف سنی برای خودروها در ایمنی خودروهای اردویی موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
باس قانونش اين باشه كه به ازاي هر سه چار تا بچه يه مراقب دنبالشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
بچه من رو كانادا مدرسه ثبت نام كردن ميگه وقتي يه كلاس رو ميبرن بازديد مثلا باغ وحش ده تا مدير و ناظم و مربي و معلم دنبالمون را ميافتن و موظبمونن
آخرین اخبار