معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طرح عید و داستان جای پیک نوروزی برای دانش آموزان ابتدایی استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: از اهداف این طرح متناسب کردن فعالیت‌های یادگیری با اقتضائات دوران کودکی و شرایط ایام نورورز، توسعه و ترویج داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی، تقویت مهارت‌های خوانداری، شنیداری، نوشتاری، گفتاری، تفکر و تعمق در طبیعت و پرورش خلاقیت، تخیل و ابتکار تقویت مهارت‌های خلاصه نویسی و مستند سازی است.
وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح افزود: دانش آموزان عزیز به انتخاب خودشان فقط یکی از فعالیت‌های سه گانه (داستان خوانی، داستان نویسی یا داستان گویی) را انجام می‌دهند.
بدخشان خاطر نشان کرد:دانش آموزان و خانواده‌های آنان در صورت انتخاب فعالیت داستان خوانی در انتخاب کتاب مورد نظر برای خلاصه کردن آزادی عمل دارند.
وی گفت: نحوه انجام فعالیت‌ها توسط دانش آموزان شامل داستان خوانی دانش آموز می‌تواند به انتخاب خود و خانواده و با کمک معلم یک کتاب داستان را بخواند و خلاصه آن را با دستخط خود بنویسد مشخصات کتاب حتما در صفحه اول گزارش دانش آموز نوشته شود.
بدخشان افزود: نحوه انجام فعالیت داستان گویی دانش آموز می‌تواند داستانی را با تخیل خویش و یا از روی متن، روایت کند و صدای خود را ضبط و یا صدا و تصویر خود را در هنگام روایت داستان یا نمایش ضبط کند.
انتهای پیام/ط


اجرایی شدن طرح عید و داستان جای پیک نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.