چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بوکان با حضور مسئولان حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار گردید.

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بوکان برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بوکان که آخرین جلسه این کارگروه در سال ۹۷ نیز بود، با حضور بخشدار مرکزی، مسئولین شبکه بهداشت و درمان و اعضای شهرستانی این کارگروه در سالن اجلاس فرمانداری بوکان تشکیل گردید.

در این جلسه صلاح الدین قادرزاده رئیس بیمارستان شهید قلی پور بوکان با بیان اینکه روند اجرایی شدن مصوبات قبلی کارگروه مطلوب بوده است، گفت: سلامت و امنیت غذایی دو مقوله‌ای هستند که با توجه به نیاز مردم روز به روز گسترده‌تر شده و نیاز و توجه بیشتر همه مسئولین مرتبط در این زمینه را می‌طلبد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های گسترده شبکه بهداشت و درمان در ایام نوروز، از تجهیز نیرو‌های بهداشت محیط در این ایام به انواع تجهیزات پرتابل برای کنترل‌های بهتر و بازرسی‌های بیشتر از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد.

در ادامه فرخی رئیس مرکز بهداشت بوکان با تشکر از همراهی‌های ارزشمند مسئولین عالی رتبه شهرستان و کلیه ادارات مرتبط، خروجی کلی مصوبات کارگروه را عالی ارزیابی کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز، تصریح کرد: مسافرت‌ها و جابجایی‌ها در این ایام فعالیت‌های خاصی را طلب می‌کند که مرکز بهداشت بوکان اقدامات درخور در این رابطه را تدارک دیده است.

فرخی در ادامه با اشاره به برنامه سلامت نوروزی مرکز بهداشت بوکان که از بیستم اسفندماه با مانور نیرو‌های این مرکز در سطح شهر آغاز شد، عنوان کرد: تعداد نیرو‌ها و تیم‌های بازرسی در این برنامه به نسبت سال گذشته افزایش یافته و از بسیج تمامی امکانات و نیرو‌های بهداشتی برای موفقیت کامل برنامه سلامت نوروزی کمک گرفته شده است.

رحیم ایزدمهر مسئول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بوکان نیز با مرور مصوبات جلسات گذشته، مباحث و مستنداتی از اقدامات انجام گرفته در این زمینه را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد.

در ادامه این نشست، وجود ۱۲۷ قلیان سرا در سطح شهر به عنوان یکی از معضلات مطرح شد و جهت چاره اندیشی و اخذ تصمیم نهایی برای حل این معضل مقرر جلسه‌ای اختصاصی برای تصمیم گیری طی هفته آینده برگزار شود. همچنین جهت حل مشکلات آرامستان جدید، عرضه مرغ زنده، کشتارگاه دام و بازار دواب مباحثی مطرح و پیشنهاداتی ارائه شد.

در پایان محمد یزدانپناه بخشدار مرکزی بوکان از کلیه ادارات درگیر در زمینه سلامت درخواست کرد که در بازرسی‌های مرتبط با مواد غذایی و سلامت مردم دقیق‌تر و گسترده‌تر عمل نمایند.

کارگروه سلامت و امنیت غذایی در هر شهرستان به منظور تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم و اتخاذ تدابیر مناسب، گسترش همکاری‌های بین بخشی، مشارکت مردمی و حمایت از طرح‌های جدید در حوزه سلامت تشکیل گردیده است و دبیرخانه این کارگروه در شبکه بهداشت و درمان هر شهرستان مستقر می‌باشد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی  در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.