طرح بوم گردی و گردشگری برای حمایت از فعالیت صندوق خرد زنان روستایی در روستای آهنگرکلا بیشه سر قائم شهر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر، گفت: برای حمایت از فعالیت صندوق خرد زنان روستایی، طرح بوم‌گردی و گردشگری در آهنگرکلا بیشه سر این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: دو صندوق خرد زنان روستایی با مشارکت ۷۴ نفر در زمینه صنایع دستی و تولیدات محصولات کشاورزی در روستای آهنگرکلای بیشه سر راه اندازی شد که برای جذب گردشگران و توریسم و احیاء این صنعت فعالیت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر  به راه اندازی و فعالیت ۳۵ صندوق خرد زنان روستایی  در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این صندوق زمینه اشتغال هزار و ۲۳۰ نفر از بانوان روستایی را در عرصه کشاورزی فراهم کرده است.

جعفری با بیان اینکه صندوق خرد زنان روستایی زمینه کارگروهی ، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار را برای زنان روستا ایجاد کرده است، افزود:عمده فعالیت‌های بانوان در این صندوق شامل جاجیم بافی، خیاطی و پرورش گیاهان دارویی و تولید دم نوش‌های گیاهی است.

وی گفت: ۱۰ میلیارد ریال سرمایه در اختیار این صندوق قرار دارد که بصورت تسهیلات کم بهره برای حمایت از زنان روستایی در زمینه تولید محصولات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/آ



فعالیت ۳۵ صندوق خرد زنان روستایی در قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.