شبکه المیادین گزارش داد اعتراضات جهانی به اوضاع حقوق‌بشر در عربستان سعودی افزایش یافته است.

اوضاع وخیم حقوق‌بشر در عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، گزارشگر این شبکه اعلام کرد مخالفت‌ها با نظام سعودی در حال گسترش است. پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، صدا‌ها در مخالفت با اقدامات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بلندتر شد.

آخرین مورد هم یکی از اعضای خاندان حاکم سعودی بود. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فاش کرد خالد بن فرحان آل سعود، شاهزاده جدا شده از رژیم سعودی، جنبش سیاسی با نام ”آزادی ملت شبه جزیره عربی“ تاسیس کرده است که هدف آن، تغییر رژیم حاکم در عربستان به سلطنتی مشروطه است که در آن دولت ها، منتخب باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: اعلام تشکیل این جنبش جدید، همزمان با محاکمه حدود دوازده فعال عربستانی صورت می‌گیرد که در ماه مه گذشته بازداشت شدند. مهمترین آن‌ها لجین الهذلول است که خواستار احقاق حقوق زنان در عربستان شده بود. آن‌ها بدون اینکه اطلاعی از اتهامات خود داشته باشند یا وکیلی برای دفاع آن‌ها مشخص شده باشد، محاکمه می‌شوند. خانواده الهذلول فاش کرد لجین و دیگر فعالان زن بازداشت شده، به شیوه‌های مختلف شکنجه شده اند.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: بعضی کشور‌ها از جمله کانادا و فرانسه و نیز شماری از سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق‌بشر بار‌ها از ریاض خواسته‌اند، زنان بازداشت شده را آزاد کند، اما این دعوت‌ها تاکنون بی نتیجه بوده است. گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی حقوقی نشان می‌دهد هجده زن در عربستان به علت اندیشه‌های خود بازداشت شده‌اند. آن‌ها در یکی از زندان‌های شهر جده شکنجه شدند تا اعترافاتی را بر زبان بیاورند که سازمان امنیت ملی سعودی می‌خواست. اما هیچ کسی نمی‌داند این زنان که از دیدار با خانواده‌های خود هم محروم بودند، چه سرنوشتی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار