رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از شناسایی بیش از ۶ هزاردانش آموز دارای اختلالات یادگیری در مدارس عادی دوره ابتدایی استان درطول سال تحصیلی جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ، صبح امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با نوآموزان دارای اختلالات یادگیری و دیر آموزان گفت: آموزش ابتدایی زیربنای آموزش وپرورش می‌باشد و ماباید مشکلات موجود در این دوره را که ممکن است زمینه ساز مشکلات و اختلالات رفتاری حاد وغیر قابل درمان در آینده شود را جدی بگیریم.

رنجبر افزود: اختلالات یادگیری این دانش آموزان در یک یا چند فرآیند روانی بوده که تشخیص زود هنگام و مداخلات بهنگام واقدام به موقع در دوران ابتدایی برای درمان آینده‌ای کاملاً روشن و متفاوت برای آنان رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی افزایش اطلاعات تخصصی آموزگاران مقطع ابتدایی در خصوص شناسایی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری ودیرآموزان به منظور کاهش، رفع مشکل وبه حداقل رساندن اختلالات یادگیری و بهبود فرآیند یادگیری آن‌ها است
وی بیان کرد :آموزگاران نخستین کسانی هستند که متوجه اختلالات در دانش آموزان می‌شوند و می‌توانند گام مهم و مؤثری درارائه شیوه‌ها، راهبرد‌های درمانی وآموزشی به این دانش آموزان بردارند.

رنجبر در ادامه افزود: بیش از ۱۰ درصد دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری و حدود ۱۲ درصد دانش آموزان در مدارس عادی دوره ابتدایی دیر آموز می‌باشندکه با بکارگیری راهبرد‌های آموزشی و راهکار‌های توانبخشی می‌توان با ارتقای مهارت‌های تحصیلی از افت تحصیلی آنان پیشگیری نمود.

انتهای پیام/ع

شناسایی بیش از ۶ هزار دانش آموز دارای اختلالات یادگیری در مدارس عادی دوره ابتدایی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.