به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش استان کردستان، خلیل رنجبر در گردهمایی تخصصی مدیران مدارس با نیازهای ویژه و مراکز اختلالات یادگیری گفت: ۹۷ مرکز خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی ویژه دانشآموزان با نیازهای ویژه استان در سالتحصیلی جاری خدمات ویژهای به بیش از هفت هزار دانشآموز با نیازهای ویژه استان خدمات ارائه میدهند.
وی افزود: ۲۲ مدرسه با نیازهای ویژه، ۴۸ مدرسه به صورت ضمیمه در کنار مدارس عادی، ۱۹ مرکز اختلالات یادگیری دولتی و هشت مرکز خصوصی در سطح استان فعالیتهای آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی خاص را به دانشآموزان ویژه ارائه میدهند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: ۵۷۳ معلم و کادر آموزشی متخصص و ماهر در مدارس با نیازهای ویژه و مراکز اختلات یادگیری و ۸۰ معلم رابط تلفیقی در مدارس عادی به دانشآموزان با نیازهای ویژه استان خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی ارائه میدهند.
وی گفت: مدیریت مدارس استثنایی نیازمند روابط عاطفی، انسانی، سعه صدر، انگیزه، دلسوزی و روابط عاطفی و معنوی بالایی است و مدیران مدارس با نیازهای ویژه با ظرافت، حساسیت، تعهد و دلسوزی خاص، امورات و مسائل مربوط به دانشآموزان با نیازهای ویژه را پیگیری میکنند.
رنجبر خاطرنشان کرد: هدف اصلی مدیریت آموزشی تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است که این مهم در آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه دقت نظر خاصی را میطلبد و اگر برنامههای آموزشی و یادگیری با روشنبینی اجرا شود و هدفها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود میتوان بازده مدارس با نیازهای ویژه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.
انتهای پیام/م