معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: آمار افراد حادثه دیده در سوانح ترافیکی بسیار است و مسافران باید به نکات ایمنی توجه بیشتری کنند.

آمار افراد حادثه دیده در سوانح ترافیکی زیاد است/ مسافران از تردد در مسیر‌هایی با آب و هوای نامساعد خودداری کنندشاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بروز حادثه در جاده‌های کشور در ایام نوروز اظهار کرد: کشور ایران کشوری حادثه خیز است و همچنان تحت تاثیر حوادث مختلف هستیم لذا بهتر است مردم نسبت به حوادث پیرامون اطلاعات لازم را داشته باشند تا بتوانند به هنگام بروز حوادث پاسخ مناسبی دهند.

وی با اشاره به اینکه سیل و آبگرفتگی جز شاخصه‌های حوادث است، گفت: مردم باید به هنگام سفر به هشدار‌های هواشناسی توجه کنند و از تردد در مسیر‌هایی که هواشناسی هشدار دادهاست که در آن مسیر برف و باران می بارد، پرهیز کنند.

فتحی مطرح کرد: افراد به هنگام گرفتاری در سیل و آبگرفتگی بهتر است خودرو را ترک کرده و سریعا به ارتفاعات بروند و فکر نکنند در خودرو ایمن هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات بیان کرد: آمار افراد حادثه دیده در سوانح ترافیکی و جاده‌ای بسیار است مسافران باید به طول مسیر، وضعیت آب و هوا، رانندگی ایمن، خودروی ایمن و تجهیزات ایمن از نکات ضروری سفر است.

فتحی با بیان اینکه ۱۴۲۱ پایگاه پست امدادی در جاده‌های سراسر کشور فعالیت دارند، گفت: در طرح امداد ونجات نوروزی ۱۴۲۱ پایگاه پست امدادی در سطح کشور آماده فعالیت هستند و بیش از هزار آمبولانس به علاوه ۲۴ پایگاه امدادی و ۲۴ فروند بالگرد آماده‌ی خدمت رسانی هستند.

وی افزود: ۴۵۶ خودروی نجات هم برای انجام فعالیت‌های نجات در مسیر‌های محاسباتی در پایگاه‌های جاده‌ای مستقر هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات تصریح کرد: تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در هنگام حوادث جاده‌ای حتی بدون سیم کارت هم آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار