رئیس جمعیت هلال احمر از توزیع بسته حمایتی و واریز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد به حساب ۱۰۰ هزار خانواده نیازمند خبر داد.

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بسته‌های حمایتی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: وقوع حوادث طبیعی در کشور بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده است.

وی افزود: بر اساس آمار‌ها حدود ۱۰ هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی و ترافیکی در کشور دچار ضایعه نخاعی شدند و حدود ۲۵ هزار خانوار نیز از حوادث طبیعی و انسانی رنج می‌برند که می‌توان به زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان طی ۲ سال گذشته اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تاب آوری اجتماعی از جله وظایف سازمان جمعیت هلال احمر در جامعه تلقی می‌شود.

پیوندی تصریح کرد: همزمان با پایان سال، یک بسته حمایتی یک ماهه و مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عیدی برای ۱۰۰ هزار خانوار حادثه دیده در برخی از استان‌های کشور از جمله خوزستان، کرمانشاه، ایلام، بخش‌هایی از هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم با این اقدامات موجب شادی و نشاط این خانواده‌های آسیب دیده باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از حوادث گفت: سازمان جوانان هلال احمر لیست کاملی از خانواده‌های آسیب دیده را در استان‌های مختلف تهیه کرده است و از منابع داخلی این سازمان و همچنین دولت بر اساس ردیف بودجه‌های مشخصی برای کمک به این خانواده‌ها استفاده می‌کند.

پیوندی در خصوص تاریخ واریز وجه نقد به خانواده‌های آسیب دیده تصریح کرد: بر اساس کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای سرپرست‌های خانوار‌ها وجه نقد به حساب آنان واریز می‌شود، همچنین از ۲۰ اسفند ماه بسته‌های حمایتی توسط سازمان جوانان و افراد داوطلب به این خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: خانواده‌هایی که شناسایی کرده ایم ممکن است از دیگر سازمان‌های حمایتی کمک‌هایی را دریافت کنند، چرا که این خانواده‌ها مشکلات بسیاری دارند، اما جمعیت هلال احمر به وظیفه خود عمل می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر قصد دارد تا در ابتدای سال نو به این خانواده‌ها کمک کوچکی کند، حتی ممکن است با سازمان‌های حمایتی دیگر همپوشانی داشته باشند.

انتهای پیام/

توزیع بسته حمایتی و پرداخت عیدی به خانوارهای نیازمند توسط هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی نژاد
۱۲:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
منم ضایعه نخاعی هستم میشه بگین از کجا ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
خدا نگهدار خود و خانواده محترمتان باشه
Iran (Islamic Republic of)
هادي
۱۵:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
خوبه بنده هاي خدا به ي زخم زندگيشون ميزنن تو اين گروني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
سلام. دست شمادردنکنه که همین ذره به فکریک معلول ضایع نخاعی هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
این حرکت زمانی درستو با عدالت سازگاره که به همه نیازمندان داده بشه چون برای مثال نیازمند خوزستانی با سیستانی فرقی نمیکنه یا کسیکه یتیم شده و پدر نداره با کسیکه پدر داره ولی معلوله هیچ فرقی نمیکنه، پس هلال احمر یا باید همه نیازمندان کشور ایرانو در نظر بگیرن و به همه مساعدت داشته باشن، یا هیچکدام. تا عدالت به مساوات رعایت بشه و تبعیض از بین بره
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
بهزیستی هم قراره بین53تا 100هزار تومان عیدی بده چه خبر خوبی واقعا ممنونیم من که خریدای عیدمو انجام میدم شاید یه سفر خارج هم برم با این پول
آخرین اخبار