بنابر اعلام مقامات محلی، بارندگی‌های سیل‌آسا در موزامبیک بیش از ۶۰ کشته برجای گذاشت و هزاران نفر را آواره کرد.

جاری شدن سیل در موزامبیک ۶۶ کشته برجای گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام مقامات محلی بارندگی‌های سیل آسا در موزامبیک بیش از ۶۰ کشته برجای گذاشت و هزاران نفر را آواره کرد. همچنین در پی پیش بینی طوفان ایدای (Idai) در روز‌های آتی در موزامبیک وضع فوق العاده اعلام شد.

آنا کوموآنا، سخنگوی دولت موزامبیک پس از نشست شورای وزیران اعلام کرد دست کم ۶۶ نفر در پی جاری شدن سیل در مرکز و شمال این کشور جان باختند و هزاران نفر نیز آواره شدند. وی افزود حدود شش هزار واحد مسکونی تخریب شده است و بیش از ۱۴۰ هزار نفر بی خانمان شده اند و صد‌ها هزار هکتار زمین زراعتی زیر آب رفته است.

در پی پیش بینی‌ها در مورد رسیدن طوفان ایدای در روز‌های پنجشنبه و جمعه در این کشور وضعیت هشدار قرمز اعلام شد. مقامات این کشور همچنین دستور تخلیه مناطق ساحلی را صادر کردند که ممکن است تحت تاثیر این طوفان قرار بگیرند.

کوموآنو اعلام کرد ۱۶ مرکز در استان‌های زامبزی و تت برای اسکان آوارگان در نظر گرفته شده است. موزامبیک یکی از فقیرترین کشور‌های جهان است و به طور مرتب با طوفان‌های سیل آسا رو به روست. سیل در این کشور در سال ۲۰۰۰ جان ۸۰۰ نفر و در سال ۲۰۱۵ جان صد نفر را گرفت.

علاوه بر این مقامات محلی اعلام کردند جاری شدن سیل در روز‌های اخیر در جنوب مالاوی کشور همسایه موزامبیک ۳۰ کشته و بیش از ۲۳۰ هزار آواره برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار