بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در استان بلوچستان پاکستان واقع در جنوب غرب این کشور سبب کشته شدن ۱۳ نفر، زخمی شدن ده‌ها تن و آسیب رسیدن به صد‌ها خانه شد.

ده‌ها کشته و زخمی و تخریب صد‌ها خانه بر اثر باران سیل‌آسا در پاکستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، مقامات اسلام‌آباد اعلام کردند در چند روز گذشته باران شدید و سیلاب در ولایت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان دست‌کم ۱۳ نفر را کشت، ده‌ها تن را زخمی کرد و تخریب صد‌ها خانه را به دنبال داشت.

عمران زارکن، رئیس ستاد اداره بحران استان در این خصوص گفت: نُه ناحیه از این استان بر اثر سیلاب که با بارش شدید باران و برف تشدید شد صدمه دید است. در این حادثه صد‌ها خانه گلی آسیب دیده و تعداد زیادی دام و احشام ناپدید گشته اند. بنا به گفته او زیرساخت‌هایی مانند پل‌ها و جاده‌ها نیز در برخی از نواحی کاملا از بین رفته‌اند.

زارکن همچین افزود گروه‌های امداد و نجات به تمامی نواحی سیل‌زده ارسال شده و غذا، لباس، پناهگاه و دیگر نیاز‌های اولیه برای مردم این منطقه فراهم شده است. بر اساس گفته‌های رئیس ستاد بحران استان بلوچستان پاکستان، با توقف بارش باران عملیات نجات آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار