رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه گفت:خوشبختانه در شهرستان کرمانشاه فضای بسیار خوبی برای فعالیت تشکل‌های مردم نهاد وجود دارد و تعامل سازنده‌ای میان سمن‌ها و ادارات و دستگاه‌های دولتی برقرار شده است.

سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت هستندبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  مصطفی باباملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه  گفت: خوشبختانه در شهرستان کرمانشاه فضای بسیار خوبی برای فعالیت تشکل‌های مردم نهاد وجود دارد و تعامل سازنده‌ای میان سمن‌ها و ادارات و دستگاه‌های دولتی برقرار شده است.
 
وی ادامه داد: تداوم ارتباط مدیران دولتی با سمن‌ها ضروری است چرا که کمک خواهد شد تا دستگاه‌های دولتی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد شناخت بهتری پیدا کنند و به دنبال آن بحث واگذاری امور به تشکل‌های غیردولتی و و فراهم کردن زمینه فعالیت هرچه بهتر سمن‌ها در زمینه‌های مورد نظر را شاهد خواهیم بود.
 
مصطفی باباملکی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه دولتی نباید مانعی برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد ایجاد کند بیان کرد: یکی از مواردی که سمن‌ها باید توجه داشته باشند بحث ارتقاء توانمندی‌های خود است و اینگونه نشست‌ها در این راستا بسیار مهم خواهد بود تا ارتقاء خودباوری تشکل‌ها و فعالین اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.
 
  مصطفی باباملکی گفت: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های تخصصی به عنوان بازوان توانمند دولت در رسیدن به اهداف بلندمدت از جمله مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های اجتماعی به شمار می‌روند.
 
وی افزود: برای این که سمن‌ها، جایگاه و تاثیر واقعی خود را در جامعه و در روند تصمیم‌گیری‌ها بیابند، باید بیش از پیش فعالیت و تلاش کنند و اداره‌کل ورزش و جوانان استان و شهرستان کرمانشاه هم، سازمان‌های مردم نهاد را در حد توان حمایت خواهد کرد.
 
وی با تأکید بر اهمیت و تاثیر فرهنگ‌سازی توسط سازمان‌های مردم نهاد در سطح جامعه گفت: این سازمان‌ها برخاسته از بطن جامعه هستند و نسبت به پیرامون خود، احساس مسئولیت خواهند کرد ودانش‌افزایی و توانمندسازی سمن‌ها در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف برگزاری این نشست‌ها است.
 
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه  ادامه داد: با توجه به اینکه برون سپاری و سپردن امور به مردم به خصوص جوانان از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است و این راستا سمن‌ها باید تلاش کنند با تقویت و ارتقاء فعالیت‌های خود به عنوان بازوان توانمند دولت در امور مختلف باشند.


انتهای  پیام/ز

 

سپردن امور به مردم به خصوص جوانان از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.