دو سامانه ناپایدار بارشی از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز دوشنبه آینده به غرب و جنوب غرب کشور وارد می‌شود که استان بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۲ سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بنا به اعلام هواشناسی استان بوشهر، از اواخر فردا (چهارشنبه) تا اواخر دوشنبه آینده با ورود و نفوذ متوالی دو سامانه ناپایدار بارشی به غرب و جنوب غرب کشور، ناپایداری‌های جوی در استان افزایش یافته و آسمان استان به تناوب ابری و بارانی خواهد بود.

بر این اساس، تحت تأثیر فعالیت سامانه بارشی اول، پنجشنبه و جمعه، در برخی نقاط استان بارش پراکنده باران همراه با وزش باد شدید غالباً جنوب شرقی و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود. همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک در استان و مناطق مستعد در خارج از استان و در پی آن کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام هواشناسی استان بوشهر، شنبه به طور موقت بارندگی‌ها در استان متوقف می‌شود، اما با ورود سامانه بارشی دوم، بارندگی‌ها دوباره از یکشنبه آغاز می‌شود و تا اواخر دوشنبه ادامه می‌یابد.

در این مدت وزش باد شدید، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود یکشنبه، بارندگی‌ها از مقدار و شدت بیشتری برخوردار باشد.

در اطلاعیه هواشناسی آمده است، همزمان با افزایش ناپایداری‌های جوی و وزش باد شدید  پنجشنبه تا اواخر روز دوشنبه، خلیج فارس به تناوب مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود. انتظار می‌رود در این مدت به ویژه پنجشنبه و یکشنبه سرعت وزش باد جنوب شرقی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از سه متر برسد.

توصیه می‌شود در این مدت، هنگام تردد‌های دریایی احتیاط لازم و ملاحظات ایمنی مد نظر قرار گیرد و حتی الامکان از تردد‌های غیر ضروری اجتناب شود.

انتهای پیام/م

ورود ۲ سامانه بارشی به استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.