نفوذ توده هوای سرد باعث شده دمای هوا در مناطق مختلف استان بوشهر چهار تا هفت درجه سانتیگراد کاهش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرگروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: با خروج سامانه بارشی از دیروز توده هوای سرد وارد استان شده و بر اثر آن دمای هوا صبح امروز بین چهار تا هفت درجه کمتر از دیروز شد.

زهرا راستگو افزود: کمترین دما با حدود ۶ درجه سانتیگراد از جم گزارش شده و بیشترین کاهش دما نیز مربوط به برازجان بوده و این شهر امروز شاهد کاهش هفت درجه‌ای دمای هوا بوده است.

وی ادامه داد: دمای هوا تا دوشنبه همین شرایط را خواهد داشت و در برخی نقاط ممکن است امشب و فردا سردتر هم شود.

مدیرگروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش باد شدید شمال غربی بر روی دریا، گفت: وزش باد تا ۲۴ ساعت آینده ادامه خواهد داشت و امشب از میزان سرعت آن در سواحل شمالی ومرکزی کم می‌شود، اما آب‌های سواحل جنوبی استان همچنان مواج خواهد بود.

راستگو بیان کرد: فردا و پس فردا شرایط برای رفتن به دریا در سواحل شمالی ومرکزی استان مهیاست، اما در سواحل جنوبی ارتفاع موج بالاست.

به گفته او، سرعت وزش باد که امروز ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت است امشب در سواحل شمالی ومرکزی به ۱۴ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ارتفاع موج که امروز ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده از امشب در این سواحل ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.