آمریکا تلاش می‌کند انحصار فروش تسلیحات به کشور‌های ناتو را در اختیار خود نگه دارد و اجازه نمی‌دهد گزینه دیگری داشته باشند.

آمریکا مانند لاشخور ترکیه را بخاطر خرید اس-۴۰۰ از روسیه تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک استاد دانشگاه روسی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ممانعت ترکیه از خرید اس-۴۰۰ روسیه اعلام کرد از نظر آمریکا ترکیه حق ندارد که با اراده آزاد از کشور‌های دیگر سلاح خریداری کند زیرا نگران کاهش درآمد فروش سلاح به کشور‌های ناتو و دیگر کشور‌های جهان است. بدین سبب مانند لاشخور با تمام توان ترکیه را به خاطر خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ مورد تهدید و حملات شدید قرارداده است، اما دیگر نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

دکتر «آلکساندر پرنجیو» استاد دانشگاه اقتصاد پلخانو روسیه و عضو شورای مشاوران دفاع از حقوق نظامیان بازنشسته روسیه در مصاحبه‌ با خبرگزاری اسپوتنیک درباره خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه و تهدیدات آمریکا علیه این کشور گفت: آمریکا مدت زیادی است که فراموش کرده است چگونه با متحدان خود بر اساس حقوق و شرایط مساوی گفتگو کند. آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند که با متحدان خود از مواضع بالاتر سخن بگویند و خود را برتر از کشور‌های متحد می‌دانند. آمریکا در قبال کشور‌های متحد در ناتو و سایرین رفتار ارباب رعیتی دارد و تلاش می‌کند که انحصار فروش تسلیحات به کشور‌های ناتو را در اختیار خود نگه دارد و اجازه نمی‌دهد که گزینه دیگری داشته باشند.

وی افزود: از نظر آمریکا ترکیه حق ندارد که با اراده آزاد از کشور‌های دیگر سلاح خریداری کند. زیرا آمریکا نگران کاهش درآمد از فروش سلاح به کشور‌های ناتو و دیگر کشور‌های جهان است. آمریکا در جهان نفوذ، تاثیر و کنترل خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار