انسان‌های کم توقع بیش از انسان‌های پر توقع آرامش را در زندگی خود احساس می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید توقع زیاد در دید و بازدید‌ها یکی از عامل کم شدن صله رحم و دور شدن خانواده‌ها از یکدیگر باشد. زمانی که سادگی و کم توقعی فراگیر باشد، دیگر مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن، ساده خواهد بود. اگر مهمانی ساده باشد، دیگر کسی از اینکه کسی را به خانه دعوت کند، ترسی ندارد. حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در خصوص کم توقعی در مهمانی توضیحاتی ارائه کرد.

کم توقعی عامل آسایش و آرامش انسان هاست + فیلم

این کارشناس مذهبی کم توقعی را سبب آرامش دانست و ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید در دید و بازدید‌های عید بیش از پیش لحاظ شود، بحث کم توقعی است. کم توقعی اعضای خانواده از همدیگر یا کم توقعی میزبان از مهمان مصداق این موضوع است. وقتی آدم کم توقع باشد، راحت است. انسان کم توقع آرامش و آسایش دارند. چقدر خداوند به زیبایی در قرآن کریم می‌فرمایند، «لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا» هر کس را به اندازه ظرفش توقع کنید. اگر توقعات بیشتر از ظرف انسان باشد، باعث بروز مشکلات فراوانی، چون دلخوری و سختی‌های دیگر می‌شود.

کم توقعی عامل آسایش و آرامش انسان هاست + فیلم

وی افزود: به همین جهت به ما گفتند، «کلم الناس على قدر عقولهم» وقتی می‌خواهید با دیگران حرف بزنید، به اندازه ظرفشان حرف بزنید. هیچ وقت به یک بچه اول دبستان فرمول‌های دیفرانسیل نمی‌آموزند، چراکه از این کودک به اندازه خودش توقع دارند. بسیاری از مشکلات خانواده‌ها زمانی حل می‌شود که توقع پدر و مادر‌ها از فرزندان و توقع فرزندان از پدر و مار‌ها کم شود. نکته دیگر اینکه باید تلاش کنیم، تا جایی که می‌شود از کسی درخواستی نکنیم؛ چراکه این موضوع باعث عزت بیشتر انسان می‌شود.

در ادامه می‌توانید، ویدیو صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده را در باب کم توقعی، مشاهده کنید.

دانلود

انتهای پیام/

کم توقعی آرامش بخش انسان‌ها

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار