تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) بهار را فصل رویش دوباره طبیعت و درسی برای نگرش جدید انسان‌ها دانست.

 
حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) و سخنران مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص آداب اسلامی در ایام نوروز و تاثیر رویش طبیعت و فصل جدید در وجود انسانی گفت: بهار فصل رویش‌ها است و فرصت مناسبی را فراهم می‌سازد تا همانطور که طبیعت دچار رویش می‌شود ما نیز رویشی را در خود ایجاد کنیم، تا عنصری جدید درون خود به وجود آوریم و با رسیدن به کمال و رستگاری آن را بارور کنیم.
 
وی در ادامه بیان کرد: با آمدن بهار و زنده شدن دوباره درختان، طبیعت به ما این درس را می دهد، که ما هم بار دیگر می توانیم حیات خودمان را تجدید کنیم  و همیشه زنده و شاداب بمانیم. ممکن است در طی یک سال افسردگی‌هایی برای زمین به وجود بیاید اما بهار با رویش دوباره‌اش به آن جان تازه می بخشد، بر همین اساس نیز در زندگی سالیانه انسان هم سنگینی هایی وجود دارد که می توانند با رویش دوباره و فصل جدید سیاهی ها را برطرف کند. حتی اگر به هر دلیلی کدورت و یا حرفی پیش می آید، در نوروز می توانیم با دید و بازدید ها آنها را از میان برداشت.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، افزود: در بهار ما می توانیم به راحتی بخشش را فرابگیریم، خدایی ناکرده اگر انسان اهل انفاق و بخشش نیست،  یا نوع دوستی از انسان از بین رفته باشد، می‌بینیم که بهار این بخل و کینه ها را کنار می‌زند و آن جوانه محبت بیرون می‌آید. ما هم در بهار می‌توانیم سخاوت را از زمین و طبیعت یاد بگیریم، و یک انسان مثمرثمری برای خود و دیگران باشیم.
 
وی در ادامه با اشاره به ورود تجملات به سفره‌های مهمانی، خاطرنشان کرد: بنا به تاکید شرع مقدس اسلام، سفره ها هرچه ساده  تر باشد، زیباتر و ثمره اش بیشتر خواهد بود، شاید همه بضاعت پهن کردن سفره های آنچنانی را نداشته باشند. باید نگاهمان به کسانی که ضعیف تر از همه هستند، باشد. مقوله اسراف را باید در تمام طول سال به خصوص در ایام نوروز درنظر بگیریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین گواهی ادامه داد: بهار افسردگی را از زمین پاک می‌کند و این موضوع برای انسان‌ها نیز ممکن است تا آن‌ها نیز متوحل شده، چرا که هر کس ممکن است در طول زندگی خود دچار افسردگی و ناملایمات شود و برای رفع این مشکل، بهار بهترین فرصت است. در آیه ۲۷ سوره اسراء آمده است: «إِنَّ الْمُبَذِّرينَ کانُوا إِخْوانَ الشَّياطينِ وَ کانَ الشَّيْطانُ لِرَبِّهِ کَفُوراًش؛ اسراف کاران برادران شیاطینند، و شیطان کفران (نعمتهاى) پروردگارش کرد»، این تعبیر سنگینی است که باید به آن دقت نمود.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در پایان گفت: بهترین چیزی که در نوروز به وجود می‌آید این است که گناه نکنیم و کینه‌ها و کدورت‌ها را کنار بگذاریم و در پایان هرچه داریم را با دیگران قسمت کنیم تا آنان نیز عید خود را با شادی بگذرانند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نوروز97 ، قرآن ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار