مهمان و میزبان در مهمانی باید با در نظر گرفتن آداب، لحظات آرامی را سپری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از اتفاقات خوب عید نوروز، دید و بازدید است. در دید و بازدید باید مهمان و میزبان، سعی کنند، پایبند به آداب مهمانی باشند. مرور این آداب می‌تواند به بهبود روابط خانوادگی کمک کند. حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در خصوص یکی از آداب مهمانی توضیحاتی ارائه کرد.

نیاز نیست در مهمانی میزبان زحمت زیاد از حد بکشد

حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده، دوری از تجمل و اسراف را یکی از آداب مهم مهمانی‌ها دانست و افزود: یکی از نکاتی که در ایام نوروز و دید و بازدید‌ها باید لحاظ شود، پرهیز از تجمل است. نباید میزبان خیلی خود را به زحمت بیندازیم. او در حد توان و قدرتش، اسباب پذیرایی را آماده می‌کند. مراقب باشیم که اسراف در عید دیدنی‌ها اتفاق نیفتد. برای پذیرایی یک نوع غذا و چند نوع میوه مختصر تدارک دیده شود، کافی است.

نیاز نیست در مهمانی میزبان زحمت زیاد از حد بکشد

وی با اشاره اهمیت دوری از تجمل بیان کرد: یکی از دوستان من در یکی از کشور‌های خارجی سکونت داشت. خاطره‌ای نقل می‌کرد که در یک مهمانی تنها یک میوه که آن هم سیب بود، برایش آوردند، می‌گفت: لحظه‌ای در ذهنم ناراحت شدم، اما متوجه شدم که آوردن یک نوع میوه کار درستی است. ما ایرانی‌ها از قدیم مهمان نواز بودیم و شاید همین موضوع سبب شده است که توجه زیادی به مهمان داشته باشیم و سعی کنیم، چند نوع میوه و غذا را برای پذیرایی محیا کنیم. باید پذیرایی به اندازه‌ای باشد که اگر چند نوع میوه هم هست، اسراف اتفاق نیفتد. در روایت هم داریم از زیاد خوردن بپرهیزید که سختی‌های زیادی دارد؛ بنابراین سعی کنیم که در نهایت آرامش و احترام ایام نوروز را سپری کنیم.

در ادامه می‌توانید، ویدیو صحبت‌های این کارشناس مذهبی را در باب آداب پذیرایی از مهمان و اسراف نکردن، مشاهده کنید.

دانلود

انتهای پیام/

دوری از اسراف یکی از آداب مهم در صله رحم

برچسب ها: ائمه اطهار ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار