از محصول دانش بنیان کاتالیست اس‌ ای سی ۵٠٠ محصول شرکت پتروشیمی شازند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،با تولید کاتالیست اس‌ای سی ۵٠٠درشرکت پتروشیمی شازند ایران به جمع پنج کشور تولیدکننده این محصول پیوست.

ابراهیم ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در حاشیه مراسم رونمایی از این محصول دانش بنیان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،گفت: با کار علمی و تحقیقاتی و تلاش متخصصان جوان واحد پژوهش و فناوری تولید صنعتی کاتالیست اس‌ای سی ۵٠٠ درمدت شش ماه در شرکت پتروشیمی شازند شد.

ولدخانی با بیان اینکه پیش از این دانش تخصصی تولید کاتالیست اس‌ای سی ۵٠٠ در انحصار کشور‌های آمریکا انگلیس فرانسه و آلمان بود. افزود: از این محصول برای تولید پلیمر پی ١٠٠که ماده اولیه تولید لوله‌های تحت فشار است استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: کاتالیست در صنعت پتروشیمی واکنش مواد و عناصر را سرعت داده و آسان سازی می‌کند و بدون استفاده از کاتالیست‌ها تولید محصولات پلیمری امکان پذیر نیست.

مدیرعامل پتروشیمی شازند ادامه داد: کشور‌های تولیدکننده کاتالیست اس‌ای سی ۵٠٠ با اعمال تحریم‌های ضالمانه از ادامه فروش خودداری کردند که با تولید درداخل کشور، ایران از واردات آن بی نیاز شد و سالانه بیش از ١۵میلیون یورو صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

وی بیان کرد: قیمت تمام شده یک هفتم و افزایش ٣٠درصدی بهره وری در تولید محصول نهایی از ویژگی‌های کاتالیست اس‌ای سی ۵٠٠ تولید داخل نسبت به نمونه خارجی است.

انتهای پیام / ج

رونمایی از کاتالیست اس‌ای سی ۵٠٠ محصول شرکت پتروشیمی شازند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.