مدیرجهادکشاورزی چابهار گفت:۴۳۰ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان از نیمه دوم بهمن سالجاری تاکنون علیه ملخ مخرب و زیان ده صحرایی سمپاشی و اقدامات لازم برای از بین بردن کامل آن‌ها همچنان ادامه دارد.

۴۳۰ هکتار زمین کشاورزی چابهار علیه ملخ صحرایی سمپاشی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نورالدین میرلاشاری مدیرجهادکشاورزی چابهار اظهار داشت: هجوم ملخ‌های کامل و بالغ صحرایی پیرامون روستای «دمبدف» چابهار را شاهد بودیم که با اقدام به موقع کنترل شد.

وی بیان کرد: مبارزه با ملخ صحرایی مهم است و فعالیت‌ها در این زمینه به دفتر FAO سازمان ملل متحد (خواروبار جهانی) توسط دستگاه ایلوکاست ۳ ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: مبارزه با ملخ صحرایی در سطح هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی جنوب سیستان و بلوچستان توسط مدیریت‌های مختلف جهادکشاورزی به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه این ملخ‌ها از سمت کشور‌های حوزه خلیج فارس بویژه عمان، عربستان و امارات به ایران و استان سیستان و بلوچستان وارد شده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر شاهد هجوم این ملخ‌ها بوده ایم و مرتب گزارشات لازم را به سازمان خواروبار جهانی (FAO) که مسئولیت دریافت اطلاعات، جمع بندی و اطلاع رسانی از وضعیت ملخ صحرایی در دنیا را عهده دار است ارسال می‌شود.

میرلاشاری تصریح کرد: براساس اعلام سازمان وزارت جهاد کشاورزی موج نخست حمله ملخ صحرایی به استان‌های هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، بوشهر و جنوب فارس بوده و اقدامات خوبی برای از بین بردن این آفت کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: هر ملخ صحرایی روزانه به اندازه وزن خودش تغذیه می‌کند و در مواقع هجوم به صورت دسته جمعی تعداد آن‌ها به میلیون‌ها ملخ می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار به تفاوت این نوع ملخ با سایر آفات اشاره کرد و گفت:مناطق تولید مثل آن‌ها غیرقابل دسترس و صعب العبور است.

وی بیان کرد:مدیریت تلفیقی آن نسبت به سایر آفات مشکل‌تر و برخی از آن‌ها به علت بزرگ بودنشان برای مردم ترسناک هستند.

میرلاشاری بیان کرد: ملخ صحرایی قادر به تغییر در رفتار، جثه، رنگ و فیزیولوژی خود است.

وی گفت: در شهرستان چابهار حدود ۱۳ هزار هکتار زمین قابل کشت کشاورزی وجود دارد که قریب به ۲۴ هزار نفر از مردم این شهرستان به درآمد و اشتغال از راه کشاورزی وابسته هستند.

انتهای پیام/ع

سمپاشی علیه ملخ صحرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار