رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کنارک و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های چابهار علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

۱۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی جنوب استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باعنایت به بارندگی‌های اخیر و گزارشات سازمان خواروبار جهانی (FAO) که مسئولیت دریافت اطلاعات، جمع بندی و اطلاع رسانی از وضعیت ملخ صحرایی در دنیا را عهده دار است ورود دسته‌های ملخ صحرایی به ایران از نیمه دوم بهمن از سمت کشور‌های عربستان، امارات و عمان را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: درموج نخست حمله استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس و جنوب کرمان به آفت مذکور آلوده شدند و در موج دوم احتمال ورود آن به سیستان وبلوچستان و شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار پیش بینی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اینک در شهرستان‌های کنارک و چابهار آلودگی مشاهده شده که با هوشیاری دیده بانان جهادکشاورزی کانون‌های ملخ شناسایی و عملیات پاکسازی انجام شده و در برخی مناطق درحال انجام است.

پیری افزود: تاکنون در سطح هزار هکتار از اراضی آلوده شهرستان کنارک و ۲۰۰ هکتار در شهرستان چابهار توسط همکاران حفظ نباتات مکان یابی و سمپاشی شده و عملیات مکان یابی در حوزه‌های دیگر این شهرستان‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/.ع

 زمین های کشاورزی جنوب استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.