مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: مبارزه با ملخ صحرایی از امرو درسطح حدود هزار هکتار در شهرستان کنارک آغاز شد.

مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان کنارک آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامحسین تیموری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان  اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بر اساس گزارش دیده بانان، ملخ صحرایی شروع به تخم گذاری کرده و جمعیت آن‌ها رو به افزایش است.

وی بیان کرد: ملخ‌های صحرایی مهاجر در مرز سیستان و بلوچستان و هرمزگان گزارش شده که مبارزه با آن دسته نیز در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: یک هواپیمای سمپاش و چندین تیم خودرویی سمپاشی در کنارک و دلگان که احتمال ورود ملخ صحرایی است در حالت آماده باش قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: ملخ صحرایی در صورت طغیان می‌تواند آسیب جدی به مزارع و باغات وارد کند.

تیموری میزان خسارت این گونه ملخ را از نظر اقتصادی بسیار زیاد دانست و تاکید کرد: دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند.

انتهای پیام/.ع

مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان کنارک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار