دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۲۵۶ معتاد متجاهر در شهرستان‌های بجنورد، مانه سملقان و اسفراین جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، احمد ریواده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر از ۱۳ اسفندماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز در استان ادامه دارد، گفت: تاکنون ۲۵۶ معتاد متجاهر در شهرستان‌های بجنورد، مانه سملقان و اسفراین در اجرای این طرح جمع آوری شدند.

وی با بیان اینکه این طرح در همه شهرستان‌های استان اجرا می‌شود ، افزود: بخشی از جمع آوری معتادان مربوط به گزارش‌های مردمی است که با پلیس گرفته شده است.

ریواده با اشاره به این که ۱۵۶ معتاد از مجموع معتادان جمع آوری شده ساماندهی شدند ، گفت: بقیه این معتادان که وضعیت حادتری دارند، به کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ منتقل شدند.

وی اظهار کرد: ظرفیت مرکز نگهداری معتادان تا قبل از این ۵۰ نفر بود، اما اکنون این رقم افزایش یافته و به ۱۲۰ نفر رسیده است.
وی در مورد شرایط نگهداری معتادان این کمپ که چندی قبل مورد اعتراض برخی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بود، گفت: این مرکز اکنون تجهیز و وضعیت آن بهتر شده است و شرایط فعلی مطابق پروتکل درمان اجباری فراهم است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: درمان این معتادان اجباری و دولتی و دستگاه قضا مسئول ارجاع این افراد به مراکز اجباری است و دانشگاه علوم پزشکی استان هم بر این امر نظارت دارد.

وی گفت: اکنون امکانات مرکز نگهداری معتادان با ظرفیت آن هم خوانی دارد و ۱۲۵ معتاد در این مرکز نگهداری می‌شوند.
وی افزود: مرکز شیروان هم برای نگهداری ۴۰ معتاد ظرفیت سازی شده است.

وی تعداد معتادان زن متجاهر جمع آوری شده را ۳ نفر اعلام و بیان کرد: ۳ مرکز ویژه برای نگهداری زنان در بجنورد و شیروان ایجاد شده است.

وی از راه اندازی واحد درمان، بستری، سم‌زدایی از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال مصرف مواد در بیمارستان امام رضا (ع) نیز خبر داد.

انتهای پیام / ب

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.