مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی به شورای شهر مشهد پیشنهاد داد تا با در اختیار گذاشتن زمین از سوی آن شورا، کمیته امداد در زمان مشخص و تعداد معین برای حل مشکل مسکن مددجویان اقدام کند.

پیشنهاد کمیته امداد برای حل مشکل مسکن مددجویان مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بابیان اینکه، مسکن به‌عنوان اولین نیاز ضروری هر فرد در سبد خانوار هزینه‌های گزافی را دربر داردگفت: بیشترین مشکل مسکن مددجویی به دلیل گرانی زمین در مشهد مقدس است که در این خصوص کمیته امداد آمادگی دارد درصورتی‌که زمین در اختیار داشته باشد در زمان مشخص اقدام به حل این مشکل و خانه‌دار شدن محرومان کند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امسال نزدیک به دو هزار واحد مسکونی را برای مددجویان تحت حمایت خود در استان ساخته و یا خریداری کرده است، افزود: به‌منظور رفع مشکل ۱۰ هزار نیازمند فاقد مسکن مناسب در مشهد مقدس آمادگی داریم تا با مشارکت خیران سالانه ۵۰۰ تا هزار واحد مسکن را بسازیم و تحویل دهیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی حمایت این نهاد از ۲۲۰ هزار خانوار در استان را عنوان کرد و گفت: اکنون این نهاد در مشهد به ۱۳۰ هزار مددجو خدمت می‌کند که بیشتر این افراد در حاشیه شهر مشهد سکونت دارند.

آسوده به حضور همیشگی هم استانی‌های خراسان رضوی در عرصه مشارکت‌های نیکوکارانه اشاره داشت و افزود: با توجه به نوسانات اقتصادی، امسال خیران نوع‌دوست در استان ۳۴ درصد به مشارکت‌های نیکوکارانه خود نسبت به سال گذشته افزایش دادند و نیازمندان را تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت شش‌هزارنفری بیماران صعب‌العلاج و زمین‌گیر تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی دو هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها در مشهد مقدس هستند اعلام کرد: ۷۰ درصد از جمعیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مشهد مقدس را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

آسوده ضمن تشکر از شهرداری مشهد در جهت ساخت زائرسرای کرامت ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد مقدس، آمادگی خود را برای ساخت زائرسرای دیگری در مشهد اعلام کرد و افزود: امسال ۱۲۰ هزار زائر با همکاری آستان قدس رضوی به‌صورت رایگان از سراسر کشور به مشهد مقدس مشرف شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ایجاد اشتغال برای مددجویان را، از مشاوره شغلی تا نظارت‌های پنج‌ساله توسط این نهاد اعلام کرد و افزود: امسال از محل طرح‌های جاری اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی، مجریان این طرح‌ها توانستند بیش از هزار میلیارد تومان درآمد برای خود کسب کنند.

آسوده گفت: ۲۰ هزار طرح اشتغال در مشهد مقدس توسط کمیته امداد نظارت می‌شود که تنها در ۱۱ ماهه امسال هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

وی برگزاری هفته احسان و نیکوکاری امسال را هم‌زمان با چهل‌سالگی این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: تأسیس این نهاد نشان از توجه ویژه امام خمینی (ره) به محرومان و دستگیری از آن‌ها بود که خوشبختانه با توجه به مردمی بودن این نهاد، نیکوکاران در این عرصه خیر وارد میدان شدند.

همچنین در ادامه این جلسه، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بابیان اینکه در ارتباط با مسائل کمیته امداد و مشکلات آن باید هم‌افزایی بین دستگاه‌ها ایجاد شود گفت: برای انجام این امر باید همکاری سه‌جانبه‌ای بین آستان قدس رضوی، کمیته امداد و شورای شهر و شهرداری صورت گیرد و نقش هریک مشخص شود.

وی با اعلام اینکه حل مشکل محرومان با هم‌افزایی امکان‌پذیر است، ادامه داد: تأمین زمین با آستان قدس، صدور پروانه ساخت با شهرداری، ساخت‌وساز با کمیته امداد در نظر گرفته شود تا با حرکت جهاد گونه، ظرف دو سال بتوانیم مشکل مسکن محرومان شهرمان را برطرف کنیم.

در ادامه احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور این جلسه بر این نکته تاکید کرد که نباید دنبال چیزی برای رقابت با زیارت بود بلکه باید اوقات فراغت زائر را پر کنیم.

وی  افزود: سمت و سوی پروژه‌های شهر که صرفا به خواست سرمایه گذار در بافت مرکزی شهر بوده به سمت پروژه‌ها و سرانه‌های مورد نیاز شهر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد گفت: پروژه‌های تفریحی بسیار خوبی در این فضا در شهر آغاز شده و توقع از شهرداری تسهیل شرایط ورود سرمایه گذار است.

نوروزی تصریح کرد: مشهد شهر زیارت و زائر است. باید برای تامین شرایط مطلوب در این خصوص تلاش کنیم تا زمان ماندگاری زائر افزایش یابد، کاهش این ماندگاری به معنی کاهش ارزش سرمایه گذاری، کاهش چرخش اقتصادی، بیکاری و رکود است.

لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان عمران، فرهنگی و اجتماعی، شرکت نمایشگاه بین المللی، زمین و مسکن، فناوری اطلاعات و ارتباطات، موسسه فرهنگی شهرآرا، فروس ها، مدیریت پسماند، آتش نشانی و خدمات ایمنی، ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، پارک‌ها و فضای سبز، شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض و قطارشهری همچنین لایحه تعیین ارزش معاملاتی ساختمانی (k) از جمله موارد تصویب شده در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بود.

همچنین در ادامه جلسه لایحه دو فوریتی تهاتر طلب شهرداری مشهد مقدس از دولت با بدهی شهرداری به بانک‌ها به مبلغ ۱۲.۰۰۰ میلیارد ریال به تصویب رسید.

در پایان این جلسه نیز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری مشهد مقدس مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام //م. ا.

جلسه علنی شورای شهر مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.